HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nått för JBL fantasten kanske ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/09/22 :  19:49:52  Show Profile Send mag a Private Message
Dessutom kan jag avslöja att ett besök hos Åke är väldigt kul.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=18132

//Magnus

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/22 :  20:38:38  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Dom e´ så coola

Kan man besöka Åke utan att bli ruinerad?
Han verkr alltid ha annonser på läckra (gamla) prylar.
Var får han tag i allt?

//StefanZ
"Art is just short for Arthur"
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/09/22 :  20:55:31  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Ohhh ... JBL-4430 studiomonitorer

http://www.jblpro.com/pub/obsolete/443035.pdf







Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/09/22 :  21:37:25  Show Profile Send mag a Private Message
Han köper en hel del på loppis bla (inte allt naturligtvis) hans(hmm deras kanske man ska säga då han sist jag var där bodde med en kvinna, förmodligen av den tåligare sorten) hus är fullt med högtalare av alla storlekar. Trevlig är han också . Ja ja nog med reklam, jag har handlat 2 ggr av honom änså länge.

Hur låter dom dära JBLarna ?



//Magnus
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/22 :  21:38:13  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

JAG är tveksam, för 18 000 läre man ska kunna hitta annat

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/09/23 :  01:14:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by mag

Han köper en hel del på loppis bla (inte allt naturligtvis) hans(hmm deras kanske man ska säga då han sist jag var där bodde med en kvinna, förmodligen av den tåligare sorten) hus är fullt med högtalare av alla storlekar. Trevlig är han också . Ja ja nog med reklam, jag har handlat 2 ggr av honom änså länge.

Hur låter dom dära JBLarna ?



//Magnus



Hur dom låter ???
ujj ujj ujj

Först så ställer hela 44:a serien stora krav på rummet , det är studio monitorer inte hemhifi. Nu har man förvisso endel inställningar man kan ändra på men dom kräver att du ändrar om ditt lyssnings rum för att blomma ut. Diskanten 2425H tillsammans med hornet 2324 är i mina öron nog den bästa diskant som JBL har gjort , någonsin
bas/mellan reg är det heller inte mycket att orda om , men man måste gilla 15" basar annars kan man glömma dom.
Tar man sen 2st som i 4435 så rockar det loss ganska bra kan jag lova.

Men som alla monitorer så är dom faktiskt väldigt strama i ljudet , även om dom är lite färgade. Men som sagt dom ställer krav på rummet.
Just diskanten kan blomma ut på ett härligt sätt. Bi-radial hornet sprider ljudet på en perfekt sätt.

Jag e helkass på att förklara vad jag menar men ni förstår nog att jag e såld på dom , har ni chansen så lyssna på ett par. Synd att man inte har 18500 förtillfället fast jag siktar på 4435 istället.
Fast det blir inte roligt att bära upp ett par högtalare som väger närma 100 kg st





Ha det bäst
Johan


Edited by - johan.björklund on 2002/09/23 01:16:43
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/09/23 :  11:33:12  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

så de är SÅ pass bra..

-------------------------------------------------------------------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/09/23 :  21:29:47  Show Profile Send mag a Private Message
låter trevligt, lite över min nuvarande budget dock. Men det är kul att veta lite mer.

//Magnus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000