HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 angående high fidelitys test av quad cd spelare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/05/10 :  22:45:07  Show Profile Send n0p a Private Message
Var det bara jag som reagerade på att i senaste numret av high fidelity att när dem testade quad cd spelaren att dem inte nämnde ett ord om att den kan "agera" försteg. Onekligen ger de väl ett mervärde till en bra produkt tycker jag.

Förresten vid närmare eftertanke, är det bara quads egna steg som den kan agera försteg till?

Exit Planet Dust

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/05/10 :  23:36:40  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
N0P: Det är onäkligen en mycket intressant och användbar egenskap hos Quad 99 CD-P. Det går även att använda den som försteg till andra slutsteg än Quads egna.

Man skall dock inte använda "systemkabeln" när den går som försteg, eftersom spelaren då ger full signal ut. Med vanliga signalkablar från den variabla utgången, som styrs via fjärrkontrollen fungerar det utmärkt.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Edited by - robban on 2004/05/11 08:39:46
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/05/10 :  23:41:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Är det så att beteckningen, 99 CD-P, ger en hint om att det är en "Pre" (som i P)?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/05/10 :  23:49:46  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
P borde betyda Pre i sammanhanget. Verkar rimligt...

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/05/11 :  00:33:48  Show Profile Send marbrink a Private Message
Om ni tittar på Quads hemsida så ser ni att det både finns en 99 CD-P och en 99 CD. High fidelity testade förmodligen modellen utan försteg.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/05/11 :  09:08:10  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
marbrink:
quote:
Om ni tittar på Quads hemsida så ser ni att det både finns en 99 CD-P och en 99 CD. High fidelity testade förmodligen modellen utan försteg.
Det är skillnad i specarna för 99CD-P och 99CD till CD-P:ns fördel. Bland annat upplösningen, 24 respektive 18 bitar, om jag förstår den rätt spridda informationen på Quads webbplats rätt.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000