HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sentec EC-9, elektroniskt delningsfilter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bosse.w
Starting Member

9 Posts

Posted - 2004/05/07 :  11:41:22  Show Profile Send bosse.w a Private Message
Hej!

Finns det någon som vet hur detta ansluts till övriga komponenter (för-resp effektförstärkare)i en hifi-anläggning?
Hur brant det är, osv? Jag betalar gärna en slant till den som vill göra en kopia av manualen/serviceschemat till mig.

Med vänlig hälsning

Bosse 9

bw

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/05/11 :  16:45:50  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag har ett som jag köpte nytt 1982. Jag fick inte med någon bruksanvisning förutom monteringsanvisningen vad jag kan minnas.

Det ansluts mellan för- och effektförstärkare eller i en tape-loop i en integrerad förstärkare. Den äldre modellen som jag har har DIN-anslutningar, men det tror jag man ändrade på den nyare modellen. Jag skulle tippa på att karaktäristiken är 18 dB/okt Butterworth, men är inte säker. Delningsfrekvenserna kan ändras genom att byta kretskort som sitter på instickskontakter. Fasen ändras genom att polvända basen och/eller att flytta högtalarna fysiskt.

Eftersom Sentec sedan länge lagt ned sin audioverksamhet och i dag säljer datorer, kan man nog glömma all support, nya kort och så.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000