HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag på högtalare med H/K?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2002/09/22 :  11:28:24  Show Profile Send gooze a Private Message
Hej! Jag är i farten att köpa nya högtalare, som ska matchas ihop med min H/K 690 stärkare. Jag har tänkt mig att köpa ett par Dali golvhögtalare. Det jag undrar nu, är om det är någon här på forumet som har erfarenhet av den kombinationen eller har något annat förslag? Pris:ej över 10'.

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/09/22 :  11:57:18  Show Profile Send yalpa a Private Message
Det är väl bara att bära med sig HK-n till hifiklubben och lyssna...svårare än så är det inte ja, och glöm inte stänga öronen om de försöker få dig byta till en NAD

Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/09/22 :  16:49:36  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag har en H/K 670 som matchats ihop med ett par Dali 6006 golvhögtalare. Jag tycker de funkar rätt så bra ihop, ibland kanske jag saknar större basar (skulle vilja testa 8008:orna) men eftersom jag huvudsakligen lyssnar på (snabb) hårdrock så funkar det förhållandevis bra.

Håller med Yalpa: Bär med dig H/K'n till HIFI klubben och be att få testa!! De kommer säkert att vilja få dig att byta till NAD, men som sagt...håll bara för öronen!



"...metal is eternal, life is not"
Urkraft Webzine : http://www.urkraft-webzine.net
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2002/09/25 :  17:51:26  Show Profile Send gooze a Private Message
Jag har nästan bestämt mig, men det är spännande och se vad andra har för nån erfarenhet av (H/K / högtalare).

Tack för svarena.
Go to Top of Page

pickAdoll
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/09/29 :  22:51:38  Show Profile Send pickAdoll a Private Message
Ett litet tips...
Testa wharfedale Emerald mk IV med hk´n innan du gör något överilat. Jag fick min 690 i förrgår, och av en händelse lånade jag hem ett par Emerald från en butik för att testa... oj oj oj säger jag. Har testat Emerald med en HK avr 7000 förut, och det lät ännu bättre med 690´n. Testa som sagt, och glöm inte att tacka sedan

:::- Argon -:::
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2002/09/30 :  09:09:50  Show Profile Send Per a Private Message
quote:
Originally posted by gooze

Hej! Jag är i farten att köpa nya högtalare, som ska matchas ihop med min H/K 690 stärkare. Jag har tänkt mig att köpa ett par Dali golvhögtalare. Det jag undrar nu, är om det är någon här på forumet som har erfarenhet av den kombinationen eller har något annat förslag? Pris:ej över 10'.



skönt att försöka matcha hk690 med högtalare, den kan ju driva i stort sätt allt utom apogee. har goda erfarenheter av hk och dali7 men det är ju sisådär 10-12 år sedan. moderna dali högtalare lär väl knappast vara sämre.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/09/30 :  12:21:32  Show Profile Send CDP a Private Message
Ha´r själv haft H/K med Infinity-högtalare. Denna kombo brukar vara föreslagen hos många handlare, Just nu har väl Infinity en ny serie högtalare som skulle kunna locka.

Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/30 :  14:50:11  Show Profile Send AKA a Private Message
quote:
Originally posted by CDP

Ha´r själv haft H/K med Infinity-högtalare. Denna kombo brukar vara föreslagen hos många handlare, Just nu har väl Infinity en ny serie högtalare som skulle kunna locka.





Har du kvar H/K radion?
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2002/10/02 :  19:38:06  Show Profile Send gooze a Private Message
Tackar och bockar för era inlägg. Jag har skaffat mig ett par Dali Suite, och med lite inspelning kommer det att låta som jag vill ha det.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/10/02 :  19:56:52  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag är övertygade om att kombinationen kommer att funka

Dali Suite låter faktiskt helt ok!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000