HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hörlurar runt 400kr? sen lite hjälp med EAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2004/05/07 :  02:42:09  Show Profile Send Snoop a Private Message
hej på er vad kan man få för hörlurar runt 400kr som låter bra för den prisklassen?

sen har ja lite problem med EAC jag skulle vilja ha hjälp med inställningar, vill ha de bästa möjliga inställningarna för att få en så exact kopia som möjligt någon som kan hjälpa mig med det så pma mig så är ni snälla.

Mvh David

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/29 02:03:42

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/07 :  11:03:15  Show Profile Send dumbo a Private Message
Vad gäller lurar så har ju iaf inte JAG koll på alla upptänkliga modeller, men ett par billiga och prisvärda lurar tycker jag är AKG K-66. De går nog att hitta billigare än 400kr tom. Om du går upp en liten smula i pris till dryga 500kr så finns ju Philips HP890 som verkar väldigt trevliga. Jag har inte lyssnat så jättemycket på dem själv, men det jag hört har låtit trevligt. Det är många som är väldigt nöjda med dem och tycker att de är mycket prisvärda.

Ang. EAC, så är det ju beroende på vad man har för läsare (och brännare) vilka inställningar man ska ha. Det finns en del dokumentation på deras hemsida och det finns där även länkar till andra sidor som har förklaringar, tutorials etc etc.
Är det något särskilt du har problem med?
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/05/07 :  11:57:36  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag har också problem med EAC; Hur fixar man svenskt språk? Står bara typ "ingen språkinställning hittad".

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

OliT
Member

79 Posts

Posted - 2004/05/07 :  13:57:53  Show Profile Send OliT a Private Message
För de pengarna bör du försöka få tag på HP890 som dumbo sa, jag har svårt att tro att det finns mer prisvärda hörlurar i den klassen. De låter faktiskt mycket bra för pengarna de kostar. Det är ingen mirakelhörlur som spöar allt som finns i världen som vissa verkar tro, men för pengarna är den onekligen väldigt prisvärd.

Norrlänning
Go to Top of Page

bengan_
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/05/07 :  16:44:11  Show Profile Send bengan_ a Private Message
kolla denna länken för att konfigurera EAC. den finns även under på linka på EAC:s hemsida
http://users.pandora.be/satcp/tutorials.htm
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/05/08 :  00:16:28  Show Profile Send Leffler a Private Message
AKG K-66 är inget vidare tycker jag. Visst, billiga, men inte så värst mycket mer... Själv är jag väldigt förtjust i mina Sennheiser px100, väldigt spelglatt ljud, och dessutom hopfällbara (jag använder dem mest på resa med datorn), jag köpte mina för 350kr tror jag.

Som valnigt kan man förstås inte nog påpeka vikten av att lyssna på en del innan man köper, på head-fi.org så är senns px-200 väldigt populär, medan jag inte gillade ljudet i dem. Det är en markant skillnad!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2004/05/08 :  12:33:29  Show Profile Send Snoop a Private Message
har kollat runt lite och Philips lurarna verkar helt okej, har ni någon rekomdendation på hurlörs amp? och var får jag tag på philips lurarna billigast?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/09 :  18:13:36  Show Profile Send dumbo a Private Message
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/139223/prices
Go to Top of Page

Joakim F
Member

196 Posts

Posted - 2004/05/09 :  19:03:45  Show Profile Send Joakim F a Private Message
Eller så skulle du kunna få köpa mina försiktigt använda lurar (Philips HP890) för ca 350 kr. De är i absolut nyskick. Säljes pga att jag köpte ett par sennheiser hd600 för några månader sedan.

Mer detaljer kan vi ta via PM.
(Så PM:a mig om du är intresserad)


Edited by - Joakim F on 2004/05/09 19:04:32
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000