HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kattkräksmarodör sabbar sub, nu fixad!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/05/10 :  16:52:04  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Tack pgmj, om han dyker upp så ska jag gömma alla baselement som hushållet förfogar över

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/05/10 :  20:29:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
*Mums*

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/05/11 :  12:45:49  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Månadens roligaste tråd. Bra med ögonbindel för tänk vad alla grannkissar skulle säga om den här historien skulle komma ut.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Slurpan
Starting Member

5 Posts

Posted - 2004/05/11 :  16:48:31  Show Profile Send Slurpan a Private Message
Tack frez så hemskt mycket för den lilla och extremt roliga men för katten dråpliga historia.

Det var första gången som jag bereddes ett hjärtligt och skönt skratt på det här forumet, hoppas bara att katten tog det med fattning och inte fick några bestående men.

Det verkar som om vi hifiintresserade bör tänka på hur vi ska undvika audiofila faror för våra husdjur. De har ofta en högst egen vilja.

En liten historia av det oskyldigare slaget.
Mina föräldrar har en gammal kvartssiames på 23 år. När hon, Lillan, var en sådär 15 år yngre hände följande. Vi satt och tittade på TV och just den här kvällen var det ett naturprogram som handlade om fåglar. Rätt som det var reste sig Lillan upp och gick mot TV:en. Tittade först på någon meter framför bildröret för att sedan gå bakom TV:en för att se om det fanns några fåglar där.

Usel hifi kan vara musikalisk
Go to Top of Page

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2004/05/22 :  20:35:48  Show Profile Send Ludde a Private Message
Nej grabbar! nu får ni lugna er innan någon 14årig tjej anmäler oss till djurskyddsmyndigheten för djurplågeri!
Go to Top of Page

jokkon
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/06/18 :  16:34:49  Show Profile  Visit jokkon's Homepage Send jokkon a Private Message
Frez vad var det för Dire Straits skiva/låt som ni körde, trumsolo liksom.. :D

Det gör ju så att jag måste berätta om våran förre katt (Tiger) havnaden och leverne.... När jag var i mina unga tonår så spelade jag i ett band som hette BUT (på den tiden gitarr, idag spelar jag trummor..) och eftersom det var dyrt att repa på lokala ungdomsgården så lirade vi i vår källare.. Vi lirade väldigt ofta i början, men ju mer tiden led vart det trist att repa hos oss, och det var mest ajg som gick ner till grejorna och lirade. Trumorna var ju roligast förståss.

Alla som spelar trummor, vet att man dämpar diverse Oljud genom att placera mattor/kuddar/sovsäckstäcken i bastrumman. Så var även fallet här, för att göra det hela mer förståeligt, man brukar klippa upp ett litet hål i bakskinnet på densamma trumma (inte slagskinnet dvs) för att kunna micka upp det hela lättare (det enda jag kommit fram till?). Nu till själva slutklämmen, som ni alla kanske börajt få lite häng på, vår katt (mkt lik Frasse, gultigrerad) låg här inuti och sov, jag springer till setet och ska lira en runda, och han förstår ju inte vad som är på G förräns allt är aldeles för sent, och han springer ut.

Nu kommer väl problemet om man vaknar av ett oljud man ska ta sig ifrån väldigt fort, det kan vara svårt att vet vilket håll man ska springa åt... katten springer rakt in "slagskinnet" på trumman, ungefär samtidigt (lite före mer exakt) som jag drar ett slag med pedalen... jag har inte sett en snurrigare eller mer panikslagen katt en den när jag reagerade på att någon hänt med kaggen. (ja givetivs hände allt detta mkt fort, run 5sekunders lirande..)

På samma sätt som ovan beskrivit... han höll sig ifrån det orangea strumsetet efter denna händelse. :)

DnB for dance, Zappa for life!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/06/19 :  12:35:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/06/19 :  17:01:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Kom och hämta...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/19 :  17:50:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu tycker jag att denna tråd har spårat ur på TOK för mycket. Detta är ingen zooaffär där vi säljer levande bytesljur.

Det må vara ironi eller inte. Osmakligt tycker jag iaf.

LÅST!
/Zalve

Ps. En post är borttagen. Jag var för snabb och tänkte rensa bort en del inlägg. Inlägget som är borttaget var en fråga från pgmj som undrade om nån ville ha husdjuret.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/06/19 19:37:38
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000