HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Kef Q1 och atacama nexus 2500:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2004/05/04 :  19:53:07  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Ett par svarta stativhögtalare, KEF Q1, i absolut nyskick med kvitto och originalförpackning. Låter i mitt tycke mycket bättre än exempelvis B&W´s motsvarande modeller. Lättdrivna, detaljerade och engagerande (utan att bli påträngande), vad mer kan man begära?
Inköpta av apparat tidigare i våras.

Länk till en what-hifi´s recension:
http://www.referenceaudio.se/ImageUpload/Kef/P1.jpg

Stativen Atacam Nexus är mattsvarta och 60 cm höga och ger både välljud och estetik med Q1´orna.

Pris stativ: 700:- (nypris 1200:-)
Pris högtalare: 2200 (nypris 4000:-, fast jag fick dem för 2900:-)
Pris tillsammans: 2500:- (nypris 5200:-)
Det gamla vanliga, säljes pga uppgradering.

Grejerna finns i halmstad för provlyssning.

Mvh Micke
035-215561
0707-361953

Edited by - M.Thorsén on 2004/05/07 10:24:55

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  20:10:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2004/05/05 :  00:20:35  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Tackar för bilden Zalve. Själv gillar jag deras utseende, lite b&w nautilus-stuk på lådformen.

Att tillägga är att paret som jag säljer är helsvarta, förutom själva diskanten. Alltså det som på bilden har silverfärg (toppen, det runt elementet och reflexporten) är svart på de som jag säljer.

Mycket högtalare för dessa pengar utlovas. Den framåtriktade porten gör att de inte är så kinkiga med placering. De kan alltså stå relativt nära bakvägg med bibehållet välljud, även om de som alla andra högtalare mår bäst med luft omkring sig.

Mvh Micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000