Author |
Topic  |
|
ekman
Member

270 Posts |
|
P.P
Ej medlem längre
38 Posts |
Posted - 2002/09/21 : 20:06:31
|
Istället??? Ska man inte ha både och????

|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/09/21 : 20:08:08
|
funderar på det =) nej jag har faktiskt inga stenar på mina högtalare bara cdn och stärkaren
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/22 : 01:45:06
|
jag fattar noll vad man ska ha det till...
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
Kapten A. von Gyllenkrok
Member

123 Posts |
Posted - 2002/09/22 : 03:07:32
|
Kapten använder elektrettejp från Peter Belt, vilket ersätter all på marknaden förefintlig ormolja.
|
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/09/22 : 04:26:35
|
Den som kastar första stenen får'en oftast i huvet rimmar liten Pekka som gör ett kortsiktigt avsteg från principen att avhålla sig ifrån harikiri dikter och skiter där med i svenska språk et och ska nu so va Zzzzzz
Pekka Johansson |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/09/22 : 09:28:00
|
quote: Originally posted by Kapten A. von Gyllenkrok
Kapten använder elektrettejp från Peter Belt, vilket ersätter all på marknaden förefintlig ormolja.
när belt ändå är upp på tapeten. det sitter f.ö. oxå en liten rund pappbit på fram och baksidan av alla nyare totem högtalare. skall hjälpa till att fokusera ljudet! innovation av peter belt.
totemnäbbarna har inte de med diskantspridningen att göra?
sayonara
i program my homecomputer beam myself into the future |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/09/22 : 12:56:19
|
Totem näbbarna ska ta upp vibrationer från kabinettet fick jag lära mig igår. Så det är inte så mycket voodoo .
//Magnus |
 |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 08:25:20
|
quote: Originally posted by ekman
http://www.totemacoustic.com/NewFiles/beak.html#Anchor-49575
får vi några kommentarer om detta då =) synnerligen mystiskt men jag ska inte säga något jag har ju stenar istället

Ja, och vad skall man tro om att Totem klistrar små färgade papperspluttar på högtalarna. Det skall visst vara ett Belt-trick. Det påstås fokusera ljudet. Hur låter ett fokuserat ljud? Är det som med kameror, lika med bättre skärpa? Det förtäljer inte historien.
Mvh :-)
|
 |
|
Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 08:41:20
|
Dessutom:
Ja, jag har också hört att di där missilspetsarna skall röja runt lite med diskantspridningen. Det var Per som berättade det...
Men va fan, vore det inte bättre om man i så fall gjorde hela lådtoppen missilfähig? Som det nu är, så sprids ju bara den pyttelilla andelen av diskanten, som kommer i kontakt med de små missilerna! Juh! Resten av diskanten förskönas sannolikt mer stokastiskt, av lådans former. Det är nog inte så dumt det heller.
Mvh :-)
|
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 09:22:02
|
Det verkar ju inte så jättebra med en metallyta som placeras på högtalarkabinettet. Det blir risk för skrammel. Och det vill man ju inte ha. Om det är för att dämpa vibrationer är det minst chans att den gör nytta i närheten av kanten på kabinettet eftersom vibrationhsatigheten är mindre där än närmare mitten av en lådvägg. Om den placeras i närheten av diskantelementet kan den mycket väl åstadkomma tonkurveförändringar i den storleksordningen de skriver. Men då är det mer av akustisk interferens än vibrationsbekämpning som den fungerar. Det skulle vara kul att se en mätning som påvisar det resultat som de enligt reklamen har uppnått.
/Johan
|
 |
|
|
Topic  |
|