HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mårten Design
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2004/05/01 :  08:16:24  Show Profile Send snaben a Private Message
I veckan hade jag ett ärende uppe i Göteborg (bor i Helsingborg) och "råkade" få en timme eller två över så jag tog och besökte Mårten Design.

Först fick jag lyssna till Coltrane Alto med Advantage nya CD samt två monoblock S250 som en annan kille hade tagit med sig.

Mycket trevligt ljud --> Mellan register och diskant är bara ytterst precisa och detaljerade UTAN att för den skull vara kall eller vass. Basen var inte den punkt som imponerade särskilt på mig.

Sedan byttes det till de stora Coltrane och Bladelius Gondul och då blev allt bara bättre igen. Basen förblev dock fortfarande den svaga punkten.

Jag blev positivt imponerad av båda dessa högtalare men framför allt Coltrane, Gondul och Grendel tillsammans. Och det är väl klart att det borde man ju bli när hela paketet kostar omkring 600000 eller så.

Så min slutsats är att det är definitivt att rekommendera att göra ett stopp hos Mårten Design om man kan avvara en timme i Göteborg.

Dessutom så fick jag en kopp kaffe!

OED

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/05/01 :  15:43:46  Show Profile Send Wizard a Private Message
Vad vad det som saknades i basen tyckte du?

Wizard
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/05/01 :  16:29:40  Show Profile Send hjort a Private Message
Inte så konstigt att du inte blev impad av basen när dom har skurit bort all bas med eq. Det går överhuvudtaget inte att uttala sig om basen så som det är idag.

Vad tyckte du om ljudbilden annars?
Själv tyckte jag den var fantastisk
Go to Top of Page

snaben
Member

108 Posts

Posted - 2004/05/01 :  16:44:50  Show Profile Send snaben a Private Message
Tyckte nog att basen saknade en del fasthet och liv men det kan naturligtvis också vara rummet som spökar. I vissa rum är det i det närmaste omöjligt att få en bra bas. De skulle skaffa lite basabsorbenter sa dom för att försöka fixa till bättre bas.

Ljudbilden var mycket trevlig men det jag mest fastnade för var den klarhet och renhet som man upplevde. Underbart när det kan gå att få sådan klarhet och detaljrikedom utan att det blir kallt och nästan vasst --> För det var det inte!!!

OED
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000