HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inte för att vara elak, men nu blir jag lite trött
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/28 :  14:16:05  Show Profile Send ayayay a Private Message
För ca 2mån sedan så köpte jag en DVD-spelare (begagnat)

Spelaren fanns i Stockholm (jag bor i Göteborgs-trakten), så vi beslöt oss för att skicka den med Bussgods. De har alltid gjort ett bra jobb under de år som jag har användt dem. Aldrig några problem, billigt och snabbt går det.

Men den här gången vart det annorlunda

Spelaren lämnades in den 25/3 uppe i Stockholm, jag hade vissa förhoppningar om att den kanske skulle vara nere i Göteborg dagen efter. Men hade förståelse om jag fick vänta några dagar till. Mars blev till april... Jag va inne och sökte efter den på deras hemsida typ 2ggr/dag

Jag började ringa runt när det gått 3 veckor. De sökte efter godest, och efter ytterliggaren en vecka så säger de att paketet är borta. De hittar det inte. Ok, tänker jag sådant händer, inte mycket att göra åt.

Jag har under hela den här tiden haft en god kontakt med både säljaren samt en kontaktperson på Bussgods (trevlig kille)

Så vi hetsar inte upp oss över detta utan koncentrerar oss på att lösa problemet med ersättning.

Säljaren fyller i en skade-anmälan som skickas till deras mer administrativa kollegor

Jag blir kontaktad utav dessa idag.

De säger: "Din DVD-spelare står i Lilla Edet, eftersom det va närmast Stenungsund (där jag förtillfället är bosatt (temporärt)) "Den har stått där i snart 30 dygn"
Jaha, ok tänker jag. Får numret till dem i Lilla Edet, och de anser att de har kontaktat mig tillräckligt utan framgång (NÄHÄ!)
Nu råkar det vara så att på packetet står bara mitt hem.nr, och ok det köper jag. Inte lätt att söka mig på dagtid då...

Men det jag tycker man borde ha gjort när man inte får tag i mig, är att kontakta säljaren, det stod ju på paketet.

Ett litet HRMPF till träsko-folket

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill

Edited by - ayayay on 2004/04/28 14:16:59

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/28 :  14:21:06  Show Profile Send ayayay a Private Message
vill bara med detta inlägg inspirera folk att tänka ett steg längre

Och visa hur galet det kan bli om man inte tillhandahåller korrekt information.

Ett exempel direkt ur verkliga livet, alldeles gratis

Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/28 :  14:41:17  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Bussgods söp bort en polares 22 kg tunga väska som var full med kläder, CD-skivor och annat essentiellt. Så visst finns det risker även med Bussgods.

MVH

Edit: fått ordning på Zapsoluten?

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/28 :  14:44:48  Show Profile Send ayayay a Private Message
Sådant suger...

Zapsoluten är på gång

Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/04/28 :  15:03:56  Show Profile Send mace a Private Message
Själv så skickade vi anställnings ansökan via "AirSure" (rek.flygpost) till Sverige för snart två månader sedan !!
De enda Royal Mail kan säga är att brevet anlände på Kennedy-flyplatsen efter endast 24 timmar !!!!!

Har fortfarande inte sett röken av det

Så även om man gör allt rätt så kan det gå fel

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/28 :  15:14:12  Show Profile Send ayayay a Private Message
man blir ju mörkrädd!

Go to Top of Page

goodsound
Member

232 Posts

Posted - 2004/04/28 :  17:16:02  Show Profile Send goodsound a Private Message
O fan Jag som väntar på ett 35kg tungt paket. Kommer det fram tro?
// Svante

Edited by - goodsound on 2004/04/28 17:17:04
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/04/28 :  17:53:43  Show Profile Send Zombie a Private Message
En solskenshistoria: jag trodde detsamma om en Voice of Music 1448 rörpyts jag köpte genom eBay av en kille i Wisconsin. Tog tre månader för paketet att anlända per diligens/tåg/buss/båt. Man blev lite svettig, men det var ju inga hypersummor heller, sisådär $100.

Låter OK gör den också...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/04/28 :  18:01:32  Show Profile Send gromit a Private Message
Jag köpte ett slutsteg av en kille i Texas. Ett 70 kg tungt paket skickades med flygfrakt på torsdagen och på måndagen ringer DHL och ber om ursäkt för att jag inte kan få det samma dag. Paketet kom med kurir först på tisdagen...

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2004/04/28 :  22:04:01  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
När jag flög från Luleå till Sundsvall en gång var inte min incheckade väska framme samtidigt som mig, eftersom den var på till Borlänge via Stockholm...de fick skicka tillbaka den med sista flyget och köra ut den med taxi samma kväll.
Med det vill jag ha sagt att vad som helst kan skita sig, hur rutinmässigt det än är, men det ordnar sig oftast.

No hay banda
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/04/28 :  22:59:33  Show Profile Send dumbo a Private Message
ayayay:
Stod inte din adress på paketet?

Jag har bara fått leverans med bussgods en gång. Då fanns inte mitt telefonnummer med på adresslappen. Då skickade de istället ett vykort och talade om att paketet var framme. Det var iofs på terminalen på kruthusgatan i Gbg, men ändå...
Go to Top of Page

varvet
Starting Member

41 Posts

Posted - 2004/04/28 :  23:06:33  Show Profile Send varvet a Private Message
Jag har köpt JBL från Japan. Bil från firma till flygplats.Flyg till Amsterdam sedan tiil
Arlanda med SAS. Därefter lasbil till terminal och slutligen utkörning hem till mig.
Vikt på paketet 200kg. Det var inte en skada på embalage och innehållet var i perfekt skick.
Total frakttid var 5 dagar. Visst är det imponerande.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/29 :  07:48:25  Show Profile Send ayayay a Private Message
varvet: det va faktiskt imponerande

Jodå min adress stod allt på paketet, snyggt och prydligt.
Men de avänder Sibylla som ombud i Lilla Edet, jösses, paketet stank stekos
Vet inte om de antar sig så värst mycket mer än att ringa, av detta fallet att döma, så gör de inte det

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/29 :  09:25:41  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Bussgods ja, vilka nötter. Såhär såg ett paket ut som jag fick http://i99olasv.island.liu.se/index_skada.html

Sen hävdade de att det inte kunde ha hänt under den veckolånga frakten.

Edit: Notera all keep dry tejp (Hur f-n kunde de missa det)

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/04/29 09:34:25
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/29 :  09:27:18  Show Profile Send ayayay a Private Message
Det va inte snyggt

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/29 :  09:31:18  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Det första bussgods i Linköpin sa var: -Jag tyckte det var lite dåligt emballerat.

Slutsats: Packa högtalare i dyksäkra stenkistor

Nä, det första och sista gången jag lät grejor skickas med bussgods, delar av personalen på det lokala kontoret är dessutom gravt inkompetenta vilket inte gör det bättre.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/29 :  09:39:07  Show Profile Send Larsho a Private Message
Är det Snell högtalarna du köpte ??
Ja och så klagar folk på posten, har aldrig haft några
problem med posten what so ever.

Snacka om att Bussgods har misshandlat ditt paket

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2004/04/29 :  11:21:43  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Har också dåliga erfarenheter av bussgods.

Skickade iväg mina Alr/Jordan Classic 2 (stativare) till köpare som bor nära Malmö. Paketet öppnas av bussgods anställd då kunden har begärt att få se högtalarna innan han betalar och tar emot.
Det visar sig att på ena högtalaren så har botten sjunkit in, själva fanern som av någon anledning har viss mellanrum till själva MDF trät.

Så högtalarna skickas tillbaka och jag gör en klagomål hos bussgods.
De säger något i stil med "Beklagar, men de här kan du inte få ersättning för, eftersom på lådan syns inga skador".
Svarar: "Så i eran verklighet så finns det inga stöt/pushskador. Man kan m a o avskaffa alla röntgenapparater i sjukhusen då man kan konstatera "syns det inte, så finns det"".

Efter ett tag så kommer vi ändå överens om att högtalarna skall lämnas kvar hos bussgods för inspektion av chefen hos lokala bussgods. Efter mer än en vecka har inget hänt (och jag tänker händer antagligen inte heller) så jag hämtar tillbaka högtalarna.

Som tur är så går det fortfarande spela på högtalarna. Men att bussgods inte kan ta ansvar då det under deras frakt går sönder är oförlåtligt.

Kommer aldrig mer att skicka med bussgods.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/04/29 :  12:53:54  Show Profile Send ayayay a Private Message
tråkigt när sådant händer...

Jaja, nu har vi gnällt nog tycker jag.

Admin: Det går bra att låsa tråden nu.

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/04/29 :  17:57:49  Show Profile Send pak a Private Message
ärs då.
jag tycker att bussgods är kanonbra!BASTA.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/29 :  17:59:30  Show Profile Send Larsho a Private Message
Det är det säkert på de ställen det funkar, men att
behöva köra 6-8 mil för att lämna/hämta är ingen hit

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2004/05/01 :  08:36:51  Show Profile Send jari a Private Message
Jag har alltid skickat med posten utan problem.Jag skulle skicka min Amplifix till Stockholm,hur jag än försökte,kom jag inte under 20 kg
vilket är den övre gränsen för kontantbetalande kunder.
Tog mig för att ringa postens kundtjänst,med frågan om det var så på håret noga med dessa 20 kg som gräns.
Svaret var att det under resans gång passerade några vågar,och kunde stoppas och skickas tillbaka till avsändaren av någon nitisk posttjänsteman.
Jag fick däremot tips om att kunder med konto hos posten hade 35 kg som övre gräns.Hörde mig för med min arbetsgivare om det gick för sig att skicka med firmans konto,inga problem.
Paketet skickades me "DPD företagspaket 16.00",vilket innebär att posten hämtar upp paketet på firman och levererar det dagen efter
innan 16.00 hos adressaten.Köparen medelade mig att Amplifixen redan spelade kl 15.00 dagen efter att jag skickat det.
Kostnad 250.70 Kr.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000