HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 En klonad Gainclone
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Keld
Member

215 Posts

Posted - 2004/04/28 :  03:31:08  Show Profile  Visit Keld's Homepage Send Keld a Private Message


Jag tog o klonade min Gainclonemonster-låda o satte i Rod Elliotts "Single Chip 50W Power Amplifier" .Det är också vad man kan kalla en Gainclone, men jag tror inte Rod skulle gilla det namnet. Just nu kan jag bara säga att den låter utmärkt, hur bra får jag åtkomma med.

Mer bilder:http://w1.331.comhem.se/~u33113170/p19/

DIY is in my DNA

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/04/28 :  08:00:37  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Du gör snygga lådor!

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Keld
Member

215 Posts

Posted - 2004/04/28 :  11:03:47  Show Profile  Visit Keld's Homepage Send Keld a Private Message
quote:
Du gör snygga lådor!

Jag tackar . Men det är långt kvar till Peter Daniels nivå. Då skulle man till o med bli tvungen att köpa material. Än så länge har jag klarat mej på dumpster diving på jobbet. Dom här lådorna är byggda på delar från skrotade punktkodsläsare (svarteloxerad plåt) frekvensriktare(kylfläns) o ballaster till belysning (hörnprofiler).

DIY is in my DNA
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/04/28 :  13:28:17  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Man kommer långt med bra och användbart skrot.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000