Author |
Topic |
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2002/09/20 : 22:51:09
|
Jag rippar mp3:or från mina favorit-album och lyssnar på PC:n - jag förväntar mig inte hifi-heaven, men det duger "i krig" när tanten min har ockuperat stereon för sina plattor
//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\ |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/09/20 : 22:55:57
|
quote: Originally posted by Robis
Jag rippar mp3:or från mina favorit-album och lyssnar på PC:n - jag förväntar mig inte hifi-heaven, men det duger "i krig" när tanten min har ockuperat stereon för sina plattor
//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\
säg till på irc så snackar vi =))))
//jonas
...... |
|
|
Robis
Member
552 Posts |
Posted - 2002/09/20 : 22:59:19
|
På "G" nu
//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\ |
|
|
hanis
Member
163 Posts |
Posted - 2002/09/21 : 10:17:43
|
quote: Originally posted by Soulman
quote: Originally posted by Ranefjord
Angående mp3 tror jag det gunnar musikindustrin i längden. Ungefär som att piratkopiering har gynnat microsoft. Fast inte riktigt på samma sett då. An.g filmer, så ja, kopierat har väl folk gjort ända sen videobandspelaren kom. Likaså med musik. Lite spill får man räkna med ...
Jag tror inte ett ögonblick på att det gynnar musikindustrin. Hur förklarar du isf den minskade skivförsäljningen?? Och hur i hela friden har piratkopiering har gynnat Microsoft??
/Stefan
-- Life sucks, then you die -
angående minskad skivförsäljning så är det något osm vi har matade med från skivbolagen hela tiden men kolla på artikeln nedan istället http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,189515,00.html'
|
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/09/21 : 10:20:52
|
hanis =)))
fin länk =)))
//jonas
...... |
|
|
ZiroX
Member
137 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 10:16:39
|
quote: Originally posted by n00b
P.P .... jag vet att jag var inblandad sisst med =)))
då lovade jag att aldrig diskutera det igen på forumet =)))
men men jag kan inte hålla mig !!
Jag gillar mp3 (inte som hifilyssning) men som musiklyssnig så man vet vad man skall köpa .. jag drar ca 10-30album om dagen (deet mesta skit) men men, jag gör det utan att bry mig om moral =))))
btw... jag går på röd gubbe med och så skiter jag i att betala i tunnelbanan =)))
//jonas
......
Du e farligt ärlig du ju... tänk om någon spårar dig... spårar.. hah, långsökt skämt..
erkänna sånt vore ju som o erkänna att man haft sex på allmän plats.. hmm.... fan! |
Edited by - ZiroX on 2002/09/23 10:18:53 |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 10:21:51
|
quote: Originally posted by ZiroX
Jag gillar mp3 (inte som hifilyssning) men som musiklyssnig så man vet vad man skall köpa .. jag drar ca 10-30album om dagen (deet mesta skit) men men, jag gör det utan att bry mig om moral =))))
btw... jag går på röd gubbe med och så skiter jag i att betala i tunnelbanan =)))
//jonas
......
Du e farligt ärlig du ju... tänk om någon spårar dig... spårar.. hah, långsökt skämt..
erkänna sånt vore ju som o erkänna att man haft sex på allmän plats.. hmm.... fan!
Vet inte reglerna iofs...men jag tror inte det är olagligt att ladda ner sakerna ?
//jonas
...... |
|
|
ZiroX
Member
137 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 10:35:39
|
//jonas
......
erkänna sånt vore ju som o erkänna att man haft sex på allmän plats.. hmm.... fan!
Vet inte reglerna iofs...men jag tror inte det är olagligt att ladda ner sakerna ?
//jonas
......
Ladda ner sakerna är lagligt ja, allting för personligt bruk! Men att dela med sig, är såvitt jag vet/läst/fått bevisat olagligt såfort man ger ut det till mer än 10 vänner. |
Edited by - ZiroX on 2002/09/23 10:38:05 |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 12:39:31
|
På frågan: "Vem skall betala?" .... Varför inte Bill Gates??!
<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>> ...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Bah, då köper han ju ett bra rykte.. Och det går ju inte.
Han är tydligen den private största finansiären av canserforskningen. Jag tror om jag inte misstar mig att han donerade en ganska stordel av sin förmögen het till olika likande ändamål för inte så länge sedan. MvhKristofer
|
|
|
ZiroX
Member
137 Posts |
Posted - 2002/09/23 : 12:57:25
|
quote: Originally posted by whiskyman
På frågan: "Vem skall betala?" .... Varför inte Bill Gates??!
<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>> ...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Bah, då köper han ju ett bra rykte.. Och det går ju inte.
Han är tydligen den private största finansiären av canserforskningen. Jag tror om jag inte misstar mig att han donerade en ganska stordel av sin förmögen het till olika likande ändamål för inte så länge sedan. MvhKristofer
Japps, i know that :o) |
|
|
Topic |
|