HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Eric Clapton me and Mr Johnson
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2004/04/20 :  13:14:32  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Någon fler som köpt den??
Jag har köpt den och tycker att musiken är kanonbra men att ljudkvalitén lämnar en hel del att önska.
Jag misstänker kopieringsskyddet, (som, som vanligt inte stoppar kopiering), är orsak till detta.
Följdaktligen tog jag kontakt med reklamationsavdelningen på Warner Music, och fick svaret att dom inte har några cd utan kopieringsskydd att byta mot.
Så jag kommer att lämna tillbaka den till affären, och köpa Vinylutgåvan på Classic Records istället.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/04/20 :  21:12:20  Show Profile Send Babar a Private Message
Det är nog bara skivor med svenska artister man får byta hos vissa bolag, vilket är synd...
Synd bara att Vinylutgåvorna från Classic Records är så dyra, det finns ju massor av titlar man skulle vilja köpa.
Hur var skivan annars - är det Clapton ensam med gitarr, eller har han ett band som backar upp honom? Det är helt akustiskt hoppas jag...det är ju Robert Johnson-låtar det gäller:-)
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2004/04/21 :  10:24:40  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Nej, han är inte ensam, gamla kompisarna Billy preston Andy F W Low m.fl. är med.
Det är en kanonskiva som ljudmässigt förtjänar ett bättre öde.
Classic Records vinylen kommer att kosta ca: $27 och är ett gjutet köp.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/04/21 :  15:14:43  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Skivor med kopieringsskydd är jättebra!
Först kopierar man av dom, sedan lämnar man tillbaka dom och får pengarna tillbaka.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2004/04/27 :  09:03:11  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Problemet med kopieringsskyddet till Me and Mr Johnson är att så fort man har satt in skivan i datorn så installeras en litet plug-in till Windows Media player som verkar vara en rätt slarvig implementation. Den j*kla processen käkar upp 100% cpu även efter att man har stängt ned Media Player OCH slutat spela skivan! Jag kan ju tillägga att Windows Media Player normalt sätt bara tar mindre en 1% utav tillgänlig CPU.

Grrr... Så det vara bara att avinstallera spelaren (och möjligheten att spela skivan på jobbet )

Musiken är däremot helt suverän! Jag har ännu inte hunnit spela skivan hemma ännu, men om det är så att ljudkvaliteten påverkas utav kopieringsskyddet så blir jag än med irriterad. Det kanske bara är att ge upp och börja köpa vinylutgåvorna istället...

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2004/04/27 :  22:17:49  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Har lämnat tillbaka CD´n och beställt 200g vinylen från Classic den släpps 4/5 kostade $27 hos Red Trumpet.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2004/04/30 :  12:22:20  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Hmmm, det var inte mycket till kopieringsskydd som dom hade... Håller man nere Shift tangenten när man stoppar in skivan så autostartar inte den lilla programvaran som följer med. Sen är det bara att spela skivan som vanligt i datorn (samt rippa skivan till WMA filer...).

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000