HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fleetwood mac igen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/04/15 :  00:00:49  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag inspirerades av Pink Floyd-tråden och kom att tänka på ett annat klassiskt sjuttiotalsband - Fleetwood Mac. Såg att gruppen avhandlades en del i höstas i denna tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21346.

Snurrade sedan runt lite på nätet, bl a cdon.com, och konstaterade att det kommit nya utgåvor av de klassiska albumen Fleetwood mac, Rumours och Tusk i mars. Remastrade och allt det där ni vet...

Min fråga till forumets medlemmar är om något hunnit lyssna på de nya utgåvorna och kan ge ett omdöme?

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/15 :  01:20:48  Show Profile Send edison a Private Message
Dom resenserades i "Mojo" nyss, men ljudkvaliteten var liksom inte det som avhandlades i nån högre grad.
Alternativa tagningar etc var väl vad dom mest nämnde som skäl att köpa dessa plattor, men enligt tidningen inte så jätteintressant för andra än dom som måste ha allt FM.
Visste jag att ljudet var avgjort bättre kunde jag nog bli sugen på en eller flera av dom "nya" .
Men med sånt kanonljud dom redan har i normalutgåva vete katten om det är så pockande...för stunden nog inte för undertecknad (fan av "Pop-Mac" sen "Fleetwod mac" kom).

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000