HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 En liten tjuv-titt på min hörlursförstärkare....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/13 :  21:48:35  Show Profile Send Mindless a Private Message
Här har ni en liten (rätt stor faktiskt) bild på min hörlursförstärkare som jag hållt på med ett tag. Ska funka imorn då jag får lite saker, en regulator hade pajjat och hade nån fel lödning (han som ritat schemat har gjort det mycket plottrigt) Nåja, här har ni en länk till bilden :

http://www.trbclan.com/site/modules/Picture_Upload/members/22/P4070007.JPG

På denna låda ska det sedan på båtlack (vanlig klarlack fast med lite mahogny bets i den) och i hålet/luckan i lådan ni ser ska ett litet galler som ventilation (inte nödvändigt men det blir lite mer variation på den)

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/13 :  21:52:30  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Tjusigt värre!

Har du nan bra byggbeskrivning pa denna sa är vi tacksamma om du lägger upp det pa HifiForum.nu!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/13 :  22:23:15  Show Profile Send Mindless a Private Message
Tror den finns kvar på diyforum.nu under projekt där. Rätt simpelt schema och så och rätt billig (allt är väl relativt, har lagt ca 3k nu på den)

Ska ta och rita upp ett tydligare schema på den här förstärkaren, många otydligheter i det, kan inte skilja på jord tecken och plus tecken på vissa ställen.

EDIT : Hur uttalar man ditt nick/efternamn? Ekpeng?

Edited by - Mindless on 2004/04/13 22:25:29
Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/04/14 :  02:17:57  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
diyforum.nu funkar inte?

quote:
EDIT : Hur uttalar man ditt nick/efternamn? Ekpeng?

Då är ju faktiskt mitt nick lättare att utala

Guldfiskminne...
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/04/14 :  03:16:40  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Diyforum.net ska det vara. I övrigt finns det en del trådar om denna stärkare i "elektronik" som kan vara intressanta.

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/14 :  10:19:51  Show Profile Send Mindless a Private Message
Kanske var .net, kom inte riktigt ihåg

Men hur ser den ut tycker ni? Vill ha lite kommentarer, är ju trots allt mitt första bygge.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/15 :  00:32:34  Show Profile Send edison a Private Message
Hmmm...ser ut som denna kommer se "mumma" ut med träet lackat!!!
En bild framifrån vore kanske nice..???
Och givetvis en bild med RÖR påmonterade; rörhållare går ingen igång på, inte ens stärkaren själv, hehe ;-)

En liten(?) detalj:
Varför sitter dom främre rören mer isär, vore väl mkt snyggare om det var tvärtom eller om både främre och bakre satt med samma avstånd mellan varandra (i sidled menar jag) ???
Kanske är larvigt att undra om såna smaksaker, men fråga är gratis ;-)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2004/04/15 00:36:19
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000