HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som testat ino's piP högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/04/15 :  20:07:24  Show Profile Send henricsson a Private Message
markih kanske

Jag har hört två av Ö's modeller (piP / i58). Grymmegrymtgrymt säger jag bara. Svårt att uttala sig om ljudet då allt är precis som det ska Hade piP varit snyggare och sålts via butiker samt marknadförts flitigt så hade dom nog kunnat gå för minst 20.000kr.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2004/04/16 :  08:46:52  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
markih: Kan hålla med dig lite grann vad gäller Mosen.
Har oxo levt med dem ett tag (ca. 4 år) och varit väldigt nöjd.

Men de är inte helt och hållet ofärgade, speciellt inte i diskantområdet där de med vissa förstärkare kan bli "jobbiga" att lyssna på. Många som förstår sig på element menar att just den Vifa alu-dome som sitter i Mosen (och många äldre Snell modeller) har lite biljud och aldrig riktigt blir "tyst".

Däremot är de för priset en väldigt neutral högtalare.

Den bas som finns ger knappast någon imponatoreffekt men den är otroligt rapp och detaljerad.
Visst saknar man lite djup om man direkt jämför mot en högtalare med större frekvensomfång, men annars var jag väldigt nöjd. Det blir kanske inte riktigt lika roligt utan djupbasen...

Har tyvärr aldrig fått möjlighet att lyssna på Pip eller någon annan av IÖ´s konstruktioner, men vad jag hört av människor med liknande preferenser som mig själv så verkar de välkonstruerade.

edit:stavfel

Ingen ordning utan kaos!

Edited by - Wolfie on 2004/04/16 08:59:29
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000