HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mening med forum , köp, gemenskap?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:24:33  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Sverige är ett fritt land, vi är med i EU - öppna gränser för köp av från utlandet inom EU. Finns inga regler som säger att man inte får importera från USA, Danmark, eller Hong Kong. Det finns alltså inga skäl att stänga någon tråd pga. oetiskt att privatimportera.

De svenska handlarna har alla fördelar i detta fallet, de är välexponerade med utförliga bildreportagen från olika jippon, de har reklambanners, de är representerade av personer på forumet. De har alla fördelar gentemot en liten firma på andra sida jordklotet. Bara för att ett företag betalar en liten summa för en reklambanner betyder det inte att vi medlemmar på forumet är låsta på något sätt att handla där. Det finns redan en stor majoritet som aldrig kommer att privatimportera från Kina eller USA, de flesta handlar inom Sverige och de flesta kommer att fortsätta med detta. Det är inget stort hot mot de svenska handlarna att en grupp på X antal människor tar chansen att göra en bra affär. Mår man dåligt av detta är det ren avundsjuka och egoistiska skäl som ligger til grund.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

lambda
Kilroy was here

120 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:27:18  Show Profile Send lambda a Private Message
Brukar inte alla anhängare av marknadsekonomin (läs företagare) hävda att en sund bransch är självsanerande? De starka och efterfrågade överlever och de överflödiga går under?

Nej, sluta upp med att tysta konsumentens önskemål, för det brukat ju vara ett argument från företagare att de bara tillfredställer konsumentens önskemål, och ta in den nya härliga ekonomin med alla dess hjälpmedel och möjligheter.

Om vi ska värna om det Svenska företagarklimatet rörande de ämnen som ventileras på detta forum, vore det då inte logiskt att första stänga alla trådar om nätköp av skivor, dessa summor måste väl rimligtvis överstiga hifi inköp från utlandet med god marginal, eller?

Om administrationen vill handla moralsikt så börja i rätt ände.

P.S som jag skrivit förut, det är svårt att sitta på två stolar samtidigt om man vill behålla sin trovärdighet.



Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:34:49  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
men jag tvivlar på att det gäller speciellt många här
Tja, vi tvivlade rätt starkt på att någon över huvudtaget skulle bygga HFLS1 för något år seda. Nu står det 30+ burkar och spelar i landet. Vi undervärderar vilket inflytande som finns i det vi skriver här.

Också, varför är det så självklart att ett hifi-forum ska hålla branschen bakom ryggen som du verkar tycka i ditt resonemang? Självklart är det upp till varje forum att besluta, men rent generellt verkar det konstigt.
Det är ju precis det vi försöker visa att vi inte gör, men om man har ett inflytande gäller det att använda det klokt och inte springa på första bästa deal utan att tänka på konsekvenserna. Vi var för långsamma att tänka igenom konsekvenserna av ett större gruppköp hos oss. Nu är vi färdiga och har bestämt oss. Reglerna är under uppdatering.

Vad gäller kundens makt tycker jag den verkar vara mycket liten i de flesta sammanhang. Håller inte alls med. Det finns ingen större makt i handeln än den när kunden väljer att ta upp plånboken eller att låta bli. Det är det som gör vem som blir framgångsrik eller inte. Men kundmakten verkar långsamt och det är nog det som kan vara problemet.

dom följde dessutom GÄLLANDE praxis för samköp då det hänt genom hififorum förr för andra prylar. NEJ det gjorde de inte! Hitintills har nästan samtliga "samköpare" haft den goda smaken att kontakta oss innan de drar igång ett samköp. Jag fick chansen att söka kontakt med en av de ledande samköparna ur Cattylink-gänget för några dagar sedan och jag bad honom att ringa. Han valde att inte göra det... Det ökade på min oro och därmed var ett policybeslut framtvingat.

det har ju trots allt hänt förrNej, det har inte hänt i denna skalan förr.

Ni har gjort ett bra jobb, mycket bra jobb, men det här är bara dåligt, rakt av Tack och vi tar till oss av kritiken, men Policybeslutet står fast.
Vårat beslut är att vi skall stanna vid den grundinriktningen vi har och inte konkurrera med tex prisjakt.

Problemet som vi egentligen diskuterar är: "var går gränsen för HiFiForum.nu?" Denna beställning tog sig sakta över gränsen och varesig vi eller de som gör beställningen var beredda på storleken det skulle bli när det gick igång. Det är inte alltid så lätt att förutse framtiden, framför allt inte när man är pionjärer som vi är här.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:42:40  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Skalan? Vadå 16pers och 100 000:-? Jaja!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/08 :  12:52:33  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Detta beslut är som jag tidigare sagt, helt ur personliga intressen. Det var att gå långt över gränsen att behålla trovärdigheten att stänga tråden.

Ni har gjort mycket bra jobb, bla. HFLS-1 är ett kanonprojekt. Dock kan ni inte sitta och klappa er på magen och vara nöjd och förvänta er stöd i allt ni gör. Jag är så till person att jag säger till om jag tycker något är fel, det finns många som är fega och ej gör detta. Vid stängning utan grund av Cattytråden tappade jag förtroendet för forumet.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:03:23  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag tycker det är konstigt att gruppbeställningen av rör lever om reglerna nu är satta...
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:05:26  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
helt ur personliga intressen.
Nej, inte den typ du insinuerar. Däremot är Pac och jag personligt inblandade i HifiForum.nu som ägare. Trovärdighet har inget med stängningen av tråden att göra! Det är en felaktig koppling du gör. Vi vill inte ha denna typ eller storlek av beställningar på HifiForum.nu. Alla andra sambeställningar på HifiForum.nu har haft den goda smaken att kontakta oss (Pac/epkpeng) först. Vi fick ingen kontakt i Cattylink-sambeställningen.
Vi har en klar linje för oss, vad HifiForum.nu skall handla om och vad det skall innehålla. Den typ av sambeställning är inte vad vi vill ha. Prisjakt sköter detta, HifiForum.nu skall ge information om hifi, upplevelser, bildrepportage, erfarenheter (goda och dåliga) och när vi kan - bjuda medlemmar på nått extra (Premiärer kanske).

HFLS-1 är ett kanonprojekt
Tack! Det blev lyckat. Vi har på gång en HFTA - rörförstärkare också!

kan ni inte sitta och klappa er på magen och vara nöjd och förvänta er stöd i allt ni gör
Men Mangnus!!! Uppfattar du oss som att vi sitter och klappar oss på magen - att vi är tillbaka lutade? Vi lägger ca 3, 4 timmar varje dag på detta fora; vi har rörförstärkare på gång, recension, smygpremiärer för utvalda medlemmar mm mm. Jag tycker att du är orättvis. Vi förväntar oss inte stöd i allt vi gör, vi förväntar oss att medlemmar som är här skall bete sig civiliserat och kunna ta "ordningsvakternas förordningar" om så sker/behövs.
HifiForum.nu är mitt och Pac's coctailparty - alla är inbjudna men man måste kunna föra sig på en städad fest.

Vid stängning utan grund av Cattytråden tappade jag förtroendet för forumet.
Tråkigt att höra att EN grej välter en helhet. Det finns ett talesätt om att "det krävs nio goda ting för att uppväga ett dålig". Tråkigt att fler inte ser det på ett annat sätt och är mer nyanserade och mångfacetterade.


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:07:06  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
10:
Du har meddelat mig om detta via PM. Jag har svarat att vi ser över detta. Skillnad finns i storlek samt att Bernt kontaktat oss innan han drog igång det.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:15:04  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Ja, vad ska man säga. Inget populärt beslut ni tagit direkt. Om ändå bara motiveringen var tydlig och relevant så hade det varit en sak. Men så anser jag inte vara fallet trots att jag läst igenom ovanstående tråd. Känns som att det finns bakomliggande orsaker som inte kommer fram och om så inte är fallet blir det hela bara ännu märkligare.

Oerhört konstigt att stänga en tråd som är så långt gången. Nu är ju köpet redan gjort och det enda som återstod var väl egentligen administration av distribueringen. Om nu hela affären skulle gå åt skogen så är ju skadan redan skedd.

Har fortfarande inte sett nån kommentar på Henricssons inlägg om TB-beställningen. Vad var det...85 pers...? OK?
Det märkliga i hela historien är varför just Cattylink-tråden är den som blir stoppad när alla andra gruppköpstrådar hittills verkar sluppit igenom. I och med att Kinaimporten har varit ett minst sagt kontroversiellt ämne så är det klart att man fattar vissa misstankar.

ayayay: Intressant, vidlyftigt resonemang, är detta månne närmare sanningen för varför tråden stängdes.

Slutligen vill jag bara inflika att admin gör ett mycket bra jobb i övrigt och forumet är en kanonbra källa till kunskap. Och som sagt, alla kan göra fel någon gång.

mvh Mullansson
Go to Top of Page

razor
Member

162 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:15:09  Show Profile Send razor a Private Message
Men vad jag inte förstår är detta tjatet om skalan. Bara för att ett påstående upprepas gång på gång innebär det inte att det automatiskt blir sant! Det har ju visats upp att tidigare gruppköp nått upp till 100kkr-nivån. Varför var de ok men inte detta?

Till ayayay: Jag tror inte att detta är något hot mot svenska butiker. Det är en rätt så nischad grupp som tar sig an privatimport från Asien.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/08 :  13:33:55  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Admin, jag tycker att ni har fel i sak och att era argument mot Cattylink-tråden är mycket vaga.

Men, ni ska ha väldigt klart för er att jag beundrar er för den tid och energi ni lägger ned på detta forum. Pärs bidrag på DIY-området tycker jag t.ex. är mycket värdefulla.

Sensmoral? Försök ta kritiken för vad den är, nämligen sakkritik - denna tråd är ju lyckligt befriad från personkritik, som sköts så snyggt i en annan nystartad tråd. Snart är det påsk och då kan man pigga upp sig med målade ägg i ett stormigt hifisverige .

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:11:43  Show Profile Send s60761 a Private Message
Min personliga åsikt:

Det var riktigt DJ/&LA idiotiskt att stänga "Cattylink" tråden!!!

Bara antalet besökare (runt 30000st) bevisar intresset!!! Varför inte stänga den när köpet varit klart!! Många var intresserade av att se hur det gick.

Snälla Moderatorer släpp stoltheten och öppna tråden igen till hela HIFI-forums glädje

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:17:02  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Har fortfarande inte sett nån kommentar på Henricssons inlägg om TB-beställningen. Vad var det...85 pers...? OK?
Vi svarar på allt vi hinner, denna måste ha slunkit mellan oss.

Nåväl,
Q:TB-beställningen varför reagerade vi inte på den?

A: Den administrerades från början av en medlem och var enbart för HiFiForum.nu. Det som skulle köpas var komponenter för att kunna bygga egna högtalare.
Det var rimliga proportioner på det så länge det hölls inom HiFiForum.nu's väggar men när det växte för att inkludera fler forum blev det för stort. Enda anledningen till att vi inte stoppade den var att den administrerades av ett företag. Det enda som HiFiForum.nu stod för i det läget var en kontakt gentemot ett företag, H-audio. När H-Audio kom in i bilden blev vi kontaktade av dem på ett snyggt sätt.
Det uppstod problem i den beställningen med frakter, tull, leveranser inom Sverige,... Men det hela sköttes på ett förtjänstfullt sätt av H-Audio så det blev inga större komplikationer för HiFiForum.nu eller för medlemmarna.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:18:11  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag tror att TB-beställningen var ok, dels för att samordnaren hade kontaktat admin och för att det var ett företag som samordnade det hela. Har jag fel?


Edit.. går fort här på forumet!
Lite sen var man...

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2004/04/08 14:21:04
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:20:50  Show Profile Send aplodon a Private Message
quote:
Hej!
Det är dags att dra ett streck i debatten.
Vi har tillåtit att ett gäng medlemmar som handlar/är intresserade av Cattylink fått snacka på vårat forum ett tag nu. Men, när storleken på beställningen blev klar för oss ställer sig det hela i en annan dager.
Det beställs för över $10.000 i detta "gruppköp". Det planeras redan att göra fler sk. "gruppköp" och det verkar inte som att de blir mindre till omfång... Detta är en omfattning som inte riktigt kan jämföras med en entusiast som slår sig samman med sin kompis och hittar alternativa inköpskanaler.
Den omfattning som detta bedrivs i börjar likna en verksamhetstyp som normalt kallas ekonomiskförening. Vi på HiFiForum.nu stöder inte den typen av verksamhet mellan våra medlemmar och kommer att stoppa att vi används på detta viset i fortsättningen.
Vänligen,
Admin
HiFiForum.nu


Det känns ganska meningslöst att älta detta längre eftersom de ansvariga inte tycks ha förmåga att kunna erkänna och rätta till ett begånget misstag.
Efter att ha gått tillbaka och läst motiveringen till stängningen av tråden kunde jag dock inte låta bli.
Det finns inte ett enda hållbart argument för stängningen. Allt som nämns i ovanstående motivering har smulats sönder gång på gång i denna tråd. Därefter har andra efterkonstruerade argument använts för att försöka motivera stängningen. Dessa argument är om möjligt ännu mer befängda.

Som påpekats tidigare och som det står i reglerna är HiFiforum ingen demokrati. Just nu känns det som en diktatur i ordets värsta bemärkelse. Kan man inte kräva åtminstone lite respekt för medlemmarna och för vår intellektuella förmåga? Att döma av argumenten för stängningen och de svar som getts på medlemmarnas fortsatta kritik verkar det som om de ansvariga förutsätter att vi totalt saknar förmåga till kritiskt och självständigt tänkande.

Ju mer man läser vad som skrivits i den här tråden ju mer förbluffad, ledsen och arg blir man.

Till ayayay och andra som tycker att vi skadar den svenska hifihandeln: För mig och förmodligen flera andra så var detta inget val mellan att handla från Kina eller från en svensk handlare utan mellan att handla från Kina eller inte handla alls. Detta p.g.a. de oftast oöverkomliga summor som motsvarande prylar kostar i Sverige. Om detta mot förmodan skulle leda till graven för några svenska handlare så har de själva varit med och grävt den.
Go to Top of Page

Joakim F
Member

196 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:32:31  Show Profile Send Joakim F a Private Message
Jag är en av dom som är med i gruppbeställningen och blev väldigt besviken när tråden låstes.

Vi har haft all rätt att få ryta till, och det är precis vad vi har gjort. Jag tycker dock att det börjar bli lite tjatigt nu, samma saker sägs om och om igen..

Som tur kan vi slutföra vår beställning ändå (på annat ställe). Det ska bli trevligt att få sina prylar, och självklart kommer en del recensioner på prylarna att dyka upp här senare.

Edit, stavfel.

Edited by - Joakim F on 2004/04/08 15:02:35
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/04/08 :  14:48:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Skalan? Vadå 16pers och 100 000:-? Jaja!

Marcus, nu är du precis lika blåögd som jag var för någon vecka sedan. 16 personer och 120.000:- var denna gången... Både i den tråden och på andra ställen hos oss talas om fler inköp. Om inte annat så visar antalet views i cattylinktråden att detta bara är toppen på "isberget". Läser man den nya tråden på prisjakt så ser man att det förbereds import i Örebro och Göteborg just nu.
Jag säger det igen, vi vill fortsätta vara HiFiForum.nu denna typen av import skall skötas på andra platser så att vi kan fokusera på vårat.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2004/04/08 :  15:41:36  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag skriver i princip aldrig pga allt tjafs, men läser en del. Min enda korta notis här och nu är att jag har fullt förtroende för ägarna av forumet. Jag anser att de är förnuftiga människor som får ta emot väldigt mycket skit trots förklaringar, gång på gång. Var är respekten? Självklart måste man få lov att ha synpunkter och klagomål, men man måste även respektera ett förnuftigt svar. Gruppbeställningen går ju inte i stöpet pga av att tråden låses, man ska bara trycka på en annan "knapp" (läs PM eller email)för att fortsätta samt avsluta den affären. Ett policybeslut är taget - respektera det!

Artphotography
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/08 :  16:40:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message
De där gruppköpen på rör från Billingtpn är inte bra för affärerna, stoppa dem istället

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/04/08 :  16:45:48  Show Profile Send aplodon a Private Message
Dan: Att en dålig förklaring upprepas gång på gång gör den inte bättre och något förnuftigt svar har jag ännu inte sett till.

Jag har full respekt för forumägarnas rättighet att instifta vilka regler dom vill och ha vilken policy dom vill. Det borde dock vara fullständigt självklart att nya regler gäller trådar som startas efter att regeln införts.
Att avbryta en pågående tråd (välbesökt och uppenbarligen intressant för väldigt många) med hänvisning bl.a. till hastigt påkomna och hittills okända regler är inte att respektera forumets medlemmar.


Go to Top of Page

Theta
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/04/08 :  16:50:12  Show Profile Send Theta a Private Message
Vi borde inse att forumet startades av en person (eller personer) som tänkte tjäna pengar på det, genom att dra in intäkter i form av reklam, sponsring eller på annat sätt. Vi kan väl inte förvänta oss att de gör det här som hobby eller utan någon vinnings syfte. Genom forumet skulle hifi intresset hos folket öka och därmed hifi försäljarnas intresse för forumet för att locka medlemmarna att köpa sina produkter. Men när forumet blev istället skadligt för hifi branschen och därmed forumets ägare blev det stop. Ägaren borde medge detta och inte komma med simpla bortförklaringar. Men, å andra sidan att medge detta skulle innebära om inte slutet så katastrof för forumet.

En del här i forumet gör det gällande att allt fler grupp köp kommer att slå ut hela den svenska hifi branschen och att de inte kommer att kunna lyssna de produkter de köper eller få dem lagade. Ni kan vara lugna. Om det finns en sådan efterfråga kommer det alltid att finnas någon som tillgodoser era behov i en marknadsekonomi.

Från ekonomiskt perspektiv kan man lätt hävda att sådana förbud är skadlig både för konsumenter och i längden för hela svenska hifi branschen. Ingen kan stoppa den globalisering som äger rum i jordklotet. I en fri marknadsekonomi, den som utnyttjar resurserna effektivast (producerar bäst och billigast) kommer att överleva. Om hifi branschen inte inser detta och anpassar sig förändringarna kommer de att bli marginalisera.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/08 :  17:01:42  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jaja det var inte historiens smartaste stängning. Ger upp nu.
Men Glad - Påsk.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/08 :  17:52:18  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Theta:
Nej, du vet inte bakgrunden till detta forums start alls. Dom som startade detta forum, för snart ett år (eller är det TVÅ år sedan?) sedan, hade då inte en aning om att det skulle bli 4000 medlemmar och lika många annonyma till som läser.
Den ekonomi som HifiForum.nu har är tillräcklig för att driva runt oss map webhotel, registreringsavgift, kostnad för mjukvara och självklart att vi skall kunna ta ut milersättning och ha kaffe på bordet dom gångerna vi som jobbar för (på) forumet träffas och har möte. Ingen av oss har plockat ut nån lön för detta och ambitionen är att vi skall vara ett hififorum.nu. Vill ni "jaga priser" tillsammans finns redan den typen av fora och vissa här har redan funnit det givande att ha en länk i sin "signatur" till ett exempel.

Vidare förbjuder vi inte samköp - vad har du fått det ifrån - vi vill bara inte att det skall ske i den omfattningen på hififorum.nu. Vi har dessutom sökt kontakt med den som höll i just detta samköp (precis som med alla andra samköp) men inte fått någon kontakt eller respons (till skillnad mot dom andra som har sagt "hej och hallå vi gör samköp och undrar...").

Vi har heller inte stoppat något mer än själva tråden. Tråden lever vidare och vi hoppas att dom som köper blir nöjda och glada och använder Hififorum.nu för att sprida information, erfarenheter och kanske även bilder om produkterna!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2004/04/08 :  18:01:51  Show Profile Send regner a Private Message
"Vi har dessutom sökt kontakt med den som höll i just detta samköp" Jag förmodar att du syftar på mig.. Jag är dock lite undrande, exakt hur försökte ni ta kontakt med mig? med flaskpost?
Jag kan försäkra dig om att jag aldrig har blivit kontaktad av någon admin angånde cattylink.

Edited by - regner on 2004/04/08 18:02:40
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/04/08 :  18:31:48  Show Profile Send f95toli a Private Message
theta: Jag burkar inte peka ut specifika personer men nu kan jag inte låta bli. Det är en sak att tycka att det är fel att stänga tråden (vilket som bekant jag också tycker) och argumentera för det, det är en helt annan sak att komma med dumma beskyllningar som så uppenbart saknar grund.
Ingen tror väl på allvar att någon tjänar pengar på hififorum? Jag vet inte vilka intäkter forumet får in genom sina annonser men jag kan gissa mig till storleksordningen, vi kan nog vara helt säkra på att admin i praktiken gör arbetet helt ideelt. Sannolikheten för att Per och Pär ska kunna ta en tidig pension och bosätta sig på Bali pga sina inkomster från hififorum är nog rätt låg...

Jag vet att en del tror att admin står under konstant press från diverse butiker och individer i hifi-branchen, ni har all rätt att tycka det men därifrån är steget långt till att komma med beskylningar på ett offentligt forum; i synnerhet eftersom ingen så vitt jag vet har kunnat presentera några bevis för att så är fallet.

Att denna tråd lämnats öppen så att alla kunnat lufta sina åsikter tycker jag talar till admins fördel.
Jag kommer fortsätta läsa/skriva på detta forum. Att jag inte alltid håller med om alla beslut som tas betyder inte att jag inte respekterar dem, i det stora hela gör admin och moderatorerna ett bra jobb och detta är fortfarande det bästa svenska forumet för diskussioner om hifi.

/Tobias
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000