Lyssningströtthet brukar mycket sällan nämnas i samband med ESL-57 och med rätt placering/vinkling skall det inte behöva bli någon. Jag är en av de skyldiga när det gäller påståendet om lyssningströtthet och det gällde vid ett lyssningsavstånd på cirka 2.5m och högtalarna riktade direkt mot lyssningspositionen och dessutom relativt ESL-63 som är ännu mindre tröttande för öronen. När jag vinklade om ESL-57'orna i vertikalled en aning så försvann det lite jobbiga övre mellanregistret och de lät mycket bra och avslappat.
Margaux: SHIT (kraftuttryck av avundsjuk häpnad från en person som normalt vårdar sitt språk mycket väl) VICKA PRYLAR . Jag har ett par kvaddar ja åsså (Älvorna) innebär det att jag får komma på Quadträffen jag med? Jag kan ta med mina skrammelburkar i en Ica-kasse. Lovar sitta tyst i hörnet och . Var på HiEnd idag men hann inte med ESL:orna - det får bli i dagarna. (då menar jag inte köpa utan lyssna) Quad ESL verkar livsfarligt (och inte bara i våtutrymmen) och beroendeframkallande... / Halle-le-lu-jah Henrik