HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dum fråga om Primare DVD30 och SPA20
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/03 :  21:41:27  Show Profile Send Invest Again a Private Message
Det här är säkert en av de dummaste frågorna hittils på detta forum, men hjälp mig ni som kan. Har alldeles just fått min splittnya DVD30, och håller på med inlyssning. Idag då jag torkade damm från min anläggning började jag fundera om det finns ett tunnt skyddplast på plexifronten på spelaren. Ni vet, ett skydd som man tar bort när man packar upp sin produkt. Försöker se, men är inte säker, och vill inte gå och pilla, ifall det skulle bli en repa om det inte finns nåt plast... Hur är det med er andra. Finns det skydd eller inte...

Samma fråga gäller för SPA20...

Hjälp mig, jag kan inte sova inatt annars...

Tack på förhand

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/04/03 :  23:29:11  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag har ingen plast på min DVD30, men det fanns det iallafall på min SP31.7 när jag fick den.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/04/03 :  23:36:23  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Vet att det varit det på vissa produkter och har även att vissa missat den lilla plast som jag har för mig att det var på IR-mottagaren läshuvud och fick därför lite sämre kontakt. Ta nåt lite plastföremål och pilla lite lätt så ser du nog om det är plast på eller inte. Dock på egen risk.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/04 :  09:48:58  Show Profile Send Invest Again a Private Message
Tack för kommentarer, det blir väl att pilla lite då...
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/04/04 :  11:47:15  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
Jag hade inte heller på min
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/04/04 :  11:58:24  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag var t om där och pillade i morse för att förvissa mig om det, och som sagt....nada.
Go to Top of Page

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/04 :  15:34:05  Show Profile Send Invest Again a Private Message
OK, det verkar inte vara på min heller (ej riktigt 100%, i direkt solljus ser det mystiskt ut), men jag liter på er kära hifibröder... Ingen skyddsplast på Primare DVD30. Vi slår fast det!
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2004/04/04 :  20:34:44  Show Profile Send 24U a Private Message
Måste bara fråga... eftersom min SPA20'a står och spelar in sig oxå, men matad digitalt av en h/k DVD25 än så länge. Planerar att köpa deras billigare rena CD och köra analogt till stärkaren...

Bra låter det säkerligen, men kör Du digitalt eller analogt när Du lyssnar på musik?

Vilka grejor i övrigt?

Hur upplever Du 3D, transparens med mera?

*mycke nyfis*

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/05 :  07:35:58  Show Profile Send Invest Again a Private Message
2 4 U:

Jag har länge haft en dedikerad tvåkanalsutrustning med Copland CTA-501 rör och CDA-266 cd, sedan har SPA20 skött film tillsammans med V10. Men nu i vinter gjorde jag ett drastiskt beslut, och skaffade mig Primares DVD30 som sköter allt tillsammans med SPA20. Ett beslut jag inte ångrar. Visst är rörljud alltid rörljud, men i alla fall. Som högtalare fungerar Final 0.3 elektrostatiska hybrider. Otroligt bra, har jämnfört dem med ett par Martin Logan då jag skaffade dem, men föll för dessa, prisklass 3500 euro.

Med elektrostater och DVD30 höre du allt, transparens, dynamik you name it. Kan bara hylla Primares produkter.
Go to Top of Page

Invest Again
Member

51 Posts

Posted - 2004/04/05 :  07:38:17  Show Profile Send Invest Again a Private Message
2 4 U:

just det glömde svara på din fråga:

Kör analogt in från DVD30 till SPA20. Har egentligen inte desto mera provat köra digitalt, är helt nöjd med DVD30:ans DAC. Synd bara att SPA20 inte har balanserade ingångar...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000