HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 TB tvåvägare ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Shogo
Member

78 Posts

Posted - 2004/04/02 :  16:11:46  Show Profile Send Shogo a Private Message

Vad tror ni om en W8-740c + en W3-871s i en tvåvägskonfiguration ?

Elementkostnaden landar ju på runt 350:- per högtalare(har element från gruppköpet), och borde både kunna rocka samt ha små hifiambitioner.

Även filtret borde inte bli allt för avancerat, 12db/oct vid ca 400hz ? vad tror ni ?



/Shogo

Jesper_Nilsson
Member

494 Posts

Posted - 2004/04/03 :  10:36:58  Show Profile Send Jesper_Nilsson a Private Message
Utan att veta exakt vad det är för element så tror jag det kommer fungera bra. Antar att det är en bredbandare och en bas. Håller själv på att utvärdera en MTM konfig med 2 Seas L15 och Fostex FE87E delat vid 500. Har låda och jobbar för tillfället med förstärkare och filter (aktiv delning). Håller på att spela in FE87E'orna och de har potential, så länge de slipper spela bas.
Ska sedan jämföra mellan FE87E delat vid 500 och Scan-Speak 9300 diskant delat vid 2k.

/Jesper
Go to Top of Page

Shogo
Member

78 Posts

Posted - 2004/04/03 :  18:01:36  Show Profile Send Shogo a Private Message
Jag måste nog tyvärr nöja mig med passiv delning, med en 1.8mH spole och 100uF konding, Tyvärr blir även detta rätt dyrt.
Vart kan man köpa billiga större kondingar ?

/Shogo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000