HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Norsk Audio >> Audiophile.no!!! Hurra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/18 :  23:57:45  Show Profile Send markku a Private Message
Joda, det händer och fötter i Norge!

Enligt mina mätningar, så... Näh, jag menar; jag kollade precis no.teknologi.audio newsgroupforum och hittade följande:

quote:

Knut Vadseth og Co har iflg. rykter blitt ekskludert fra redaksjonen i Eyefi. Årsaken; de har startet arbeidet med å etablere et nytt blad "Audiofil" i Norge.

Venter i spenning på hvilket blad som går konkurs først...

I mellomtiden; så skal jeg og min redaksjon jobbe med en nettbasert variant;

uten trykkekostnader...

--
Stian Gårdsvoll
www.audiophile.no



Vidare under samma rubrik:

quote:

"Oslo/Kongsberg 04.09.02



AUDIO 61?


Nytt Audio:

For et knapt år siden utkom Audio nr. 60, etter manges mening ikke bare det beste Audio i løpet av bladets femtenårige historie, men kanskje det beste skandinaviske hi-fi bladet noensinne! Dette ifølge nettsidene Audio Forum.

Uansett var det tradisjonsrike norske hi-fi bladet i betydelig fremgang med 50 % opplagsøkning i løpet av få måneder da terroren grep verden. Dette førte til usikkerhet i hi-fi bransjen som igjen førte til laber annonsetilgang som igjen resulterte et eierne solgte bladet til Hjemmet/Mortensen. Konsernet med sine markedstrateger justerte på sin side den avtalte vinklingen på eyefi/Audio slik at man i lille Norge fikk 2 hi-fi blader med ganske lik profil.

Er det likevel plass til et blad som retter seg først og fremst til de litt mer erfarne musikk- og lyd-entusiastene? Det vet vi altså ikke sikkert, men prøver nå å kartlegge det med Audio 61. (Foreløpig navn. Rettighetsproblemer gjør at vi muligens må kalle det AUDIOforum eller lignende.) Samtidig som vi forsøker å lage et blad som er like lekkert og med like bra innhold som det high-end utstyret vi ønsker å formidle. Vil kresne mennesker på Singsaker eller Aker Brygge åpne et litt "harry" fjortisblad for å inspireres til kjøp av et dyrt musikk eller hjemmekino anlegg? Vi tror i hvert fall at både bransjen og et visst publikum kan være tjent med "nye" Audio, dersom vi makter å fortsette den fremgangen vi hadde. En forsiktig kursendringen for i større grad å nå livsstil-publikummet planlegges. Og det er her, minst like mye som hos ungdommen, rekrutteringen til hi-fi og hjemmekino kjøperne kan forventes.

Redaktør, redaksjonssjef, layout avdelingen hos Eurodesign og ALLE gamle medarbeidere i Audio har entusiastisk bestemt seg for å lage et AUDIO 61 som planlegges å komme ut i forbindelse med årets messe. Vi er alle i gang med forberedelsene og "deadline" er rett rundt hjørnet. Bladet blir utstyrt akkurat slik som du forventer et Audio 61, men muligens med noen flere sider. Prisen blir noe høyere - kr. 98,- hvilket også understreker kvalitetsaspektet. Bladet blir liggende lenger i Narvesen og andre butikker enn de vanlige serielle bladene, og et eventuelt restopplag vil bli distribuert i hi-fi butikker og til leger/tannleger, offentlige kontorer slik at vi kan håpe på mange nye lesere. - Og mange nye lyd (og bilde) interesserte utenfor den etablerte menigheten! Opplaget er foreløpig satt til 10.000 trykte eksemplarer med topp papirkvalitet og falset rygg. Audio 61 er ikke tenkt å være et engangstilfelle, men det første av flere Audio- hefter som inntil vi våger å komme ut annenhver måned, vil ha temanummer med jevne intervaller.

Samtidig vil vi via Audio 61 og temaheftene rekruttere både folk til de mange musikalske gleder man finner innenfor "high-end" lyd- og bilde , og som mulige abonnenter i et fremtidig serielt kvalitetsblad.

Vi synes vi har gjort en bra jobb så langt, og tror Audio 61 vil overgå også de beste Audio-bladene fra i fjor. Her blir en flott blanding av det litt sære, og det mer kommersielt interessante. Det blir en bred presentasjon av mange produkter som til sammen gir et spennende bilde av bransjen. Blant annet slår vi et drabelig slag for små, pene og gjerne dyre stativhøyttalere som spiller fletta av det meste av det man hittil har hørt til prisen. Forutsatt at man benytter en stor og god forsterker! Og vi tar også for oss fordeler og ulemper med rør, transistor, vinyl og CD. Dessuten vil alle Audio medarbeidere røpe hva de selv har valgt av utstyr hjemme hos seg selv. Vi får også en presentasjon av "Cinema Paradiso" anlegget, et kompromissløst stereoanlegg som er utvidet også til et glimrende surround anlegg. Og selvfølgelig får vi både musikkomtaler, artist portretter og det andre som gjør hi-fi til et middel for større musikalske opplevelser.



Annonser:

... <SNIP>

Jag saxade bort kapittel med detaljer beträffande annonsering.

... </SNIP>



Med hilsen

Knut Vadseth Tlf: 22 55 25 75
Gunnar Brekke Tlf: 32 76 88 39 "



Härefter kan man bara fråga "Kårleis kjem ni att?"

http://www.audiophile.no/ bör väl bookmarkas. Rätt många här likte Audio, vad jag minns.



mvh
Markku
What is is, what is not, is possible. - Blixa Bargeld

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/09/19 :  00:22:13  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Vad trevligt om Audio återuppstår, även om det blir under annat namn. Det blir till att teckna en prenumeration. Eyfi är inte i närheten av Audio som jag prenumererade på tidigare.

-----------------------------------------------------------------
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.

Jorma
Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2002/09/19 :  00:37:07  Show Profile Send Viking a Private Message
Jepp, Vadseth og Brekke har forstått at lovnadene fra Eyefis eiere var tomme ord for å få med seg kunnskapen fra Audio, jeg skjønner ikke hvorfor fordi de bruker den ikke :-) Gamle Audio var det beste audiofil baldet i norden- detta er min åsikt :-)

MVH Vikin
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/19 :  06:43:13  Show Profile Send markku a Private Message
Får jeg skrive litt på norsk, det dreier seg om norske blad? Jeg tenker tillbake på tiden i Oslo, och alle norske hifiblad, som jeg tyvtittede der på Narvesen eller på bibliotek. Jeg må si, at alle norske blad er litt for subjektive, jeg savnede noe håndfaste målinger, noe High Fidelity kan vise på sine sider. Spesiellt skal jeg huske det ene bladet, som testede JVCs ene CD-spiller: leseren fikk liksom tildelt hemlighet, her er en superduber spillere, som du, kære lesere, får vite om (ikke de andre forbrukere). Jeg tittede, hva andre utenlandske blad hadde å si om samme spiller: det var heller laber, intetsiende mottagelse overalt ellers. Dette hendte tilbake i 1995.

Off topic: er det många, som skall till Oslo i oktober, till Hifi-mässan där?



mvh
Markku
What is is, what is not, is possible. - Blixa Bargeld
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/19 :  15:22:42  Show Profile Send krelle a Private Message
Äntligen, Audio var det bästa hifi-bladet någonsin enligt mig......Krelle

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/20 :  20:13:46  Show Profile Send Timbre a Private Message

Norska Audio hade fina bilder.
Det fanns emellertid ett litet problem. Den var så dåligt gjord att sidorna brukade lossna efter ett par genomläsningar.
Eller det kanske beror på hur man läser...

Nättidningen audiophile.no verkar desto mer lovande. Inga lösa blad och en aktuell skivlista över utgivna DVD-Audio och SACD titlar. Listan tycks dessutom uppdateras kontinuerligt.
Herrejösses, Mobile Fidelity har redan hunnit släppa tre titlar med Patricia Barber på SACD Hybrid!
Modern Cool, Café Blue och Nightclub.
Plus allt annat trevligt som har kommit ut!
En SACD Special har dom också.

Jag har gjort mitt första men absolut inte sista besök på
www.audiophile.no


Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000