HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 EVO-40 med hyffsad kabel till rätt pris.**BORTA**
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/01 :  19:30:43  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Pris: 8.000Kr
Ort: Hällingsjö/Landvetter



Säljer mina högtalare eftersom jag saknar förstärkare. Den består av ett par c:a 2-3 månader gammla Wharfedale Pacific EVO-40 som är dom största i EVO-serien, dom har färgen Maple (Lönn).

Detta är en riktig mellanklass Hi-Fi och har lämna dom flesta kompromisser långt bakom sig, dom som vill fördjupa sig i dom revolutionerande principer som denna högtalare använder sig av kan titta på http://www.wharfedale.co.uk/evolution.htm

Det jag kan nämna här är ett kabinett som har en väldigt speciell inre konstruktion, dessutom är alla stora element i kevlar och har neodymium magneter.



Dessa är ihopsnörade med ett par butiksterminerad Audioquest Type 4 Bi-wire/Bi-Amp på 2x2m. Kabeln är terminerad med Audioquest bananer av Tele-Hå, bara dom till ett värde av 800Kr. Bilder hittar du i mitt galleri. Nypris på prylarna idag uppgår till c:a 13.000Kr

Även byte receiver t.ex Yamaha 440 eller billigare högtalare med mellanskillnad i kontanter.
Styckpriser!

Audioquest: 1.500:- (Nypris c:a 2.500-3.000Kr)

Wharfedale: 7.000:- Nypris på Reference Audio 9.990:-

http://www.referenceaudio.com/Net/Company.aspx?iCompanyID=100

Ser helst att prylarna hämtas men kan skickas med bussgods mot förskottsbetalning om det behövs.

Hälsningar Jimmy

Edited by - widescreen4 on 2004/05/21 19:20:03

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2004/04/01 :  20:08:32  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hej!
Vad kostar bara vincent:en?
Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/01 :  20:43:25  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Det beror på om du vill få den skickad eller om du hämtar.
Använd helst PM eller ännu hellre Mail.
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/04/09 :  02:53:59  Show Profile Send sir_lotto a Private Message
Hejsan, ursäkta mig om jag lånar din topic en sekund. Jag undrar om du skulle kunna ge en liten jättekort recension om ljudet på Whafedale evo 40? Jag är väldigt intresserad på att köpa ett par (fast evo-20) i hösten, eller så sparar du din evo-40 till hösten så köper jag dom direkt hihihi

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Edited by - sir_lotto on 2004/04/09 02:55:35
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/09 :  23:14:28  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Tja det skulle väll kunna gå .Som vanligt så har jag svårt att klä ljudet i ord men ett försök kommer här.

Wharfedale EVO-40 är ju som sagt en golvare, den går inte att jämföra med tidigare modeller tycker jag. Första intrycket är att dom är mjuka/varma med en rejäl dos pondus i midbas utan bekostnad på övre mellanregistret, vokalister och gitarrer låter precis som dom skall. Diskanten är också den lite mjukare men har det till trots gott om detaljer och låter inte återhållen.

Detta är en högtalare som ger en enorm bredd och jag får ibland kolla om det står någon i hallen för att senare upptäcka att ljudet kom från högtalarna i samma rum som jag.

Basen är något i hästeväg med en riktig förstärkare, vi provade att koppla in en Sub Evidence från Audio Pro paralellt med EVO och den visades snabbt till skamvrån.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/09 :  23:21:32  Show Profile Send Larsho a Private Message
Är din Vincent svart ?? eller silver ?? eller champagne ??
Ålder ??

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/10 :  00:40:03  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Larsho: Den är i silver och är c:a femton månader gammal.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/04/10 :  10:44:50  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tack för det ! Hur är det med RIIA steg

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/10 :  12:53:02  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Larsho:Det finns inget RIIA på denna modellen. Däremot har den fem analoga ingångar och en balancerad. Dessutom har den dubbla anslutningar för högtalarkabeln.
Go to Top of Page

sir_lotto
Member

89 Posts

Posted - 2004/04/12 :  23:51:12  Show Profile Send sir_lotto a Private Message
Tack för recensionen Den lät vädligt trovärdig, attans att jag har nyligen köpt en bil, man kanske ska sälja den å köpa en billigare bil plus dina högtlalare

Seriöst, tack för recensionen!

Mvh/Sir_lotto

We live in an age when pizza gets to your home before the police
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/15 :  16:32:55  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Bilköp är anledningen till att jag säljer .

Edited by - widescreen4 on 2004/04/26 15:36:41
Go to Top of Page

Cocos
Starting Member

21 Posts

Posted - 2004/04/29 :  19:30:04  Show Profile Send Cocos a Private Message
Har du sålt Vincenten ??
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2004/04/30 :  18:22:23  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Ja den är såld, glömde ta bort den ur rubriken bara
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000