HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 PS Audio Ultimate Outlet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2004/03/31 :  21:23:44  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Kolla in en intressant artikel på highendnews.com:

http://highendnews.tripod.com/reviews/PS_Audio_Ultimate_Outlet.htm

Någon som har personlig erfarenhet av Ultimate Outlet? Eller PS Audios andra "strömprodukter"?

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/03/31 :  22:25:26  Show Profile Send crion a Private Message
Ja, använd sökfunktionen. Jag har skrivit om den förut. Rekommenderas för bättre dynamik i ljudet och mindre distorision.

Liknande produkter är Richard Gray's Powerplant (HiEnd har denna). Den gav förutom mer musikalitet och (upplevd) dynamik också bättre resultat på bilden. RGP är dock lite dyrare (ca 10k).
Go to Top of Page

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/03/31 :  23:15:50  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Hej!

Jag har mycket positiva erfarenheter av både PS Audio's nätprodukter och IsoTek's dito. Dessa har agerat referens vid utvecklingen av mina egna filter så det kanske är uppenbart att de har min fulla välsignelse! Man bör dock komma ihåg att regeln "if it ain't broke don't fix it" gäller och har man bra ström hemma behöver man inte bekymra sig över nätprodukter utöver skärmade nätkablar för att minska EMC-läckage och antennverkan. Har man problem med störningar kan man uppnå väldigt stora förbättringar ljud- och bildmässigt i sin anläggning.

Det kan hända att en ny apparat introducerar störningar man inte hade tidigare, detta är vanligt när man kopplar in t.ex. en HTPC i sin anläggning. Det fungerar med ganska enkla filter för att blockera att apparater sänder ut störningar på elnätet, tillräckligt billiga för att man skall ha råd att montera ett unikt filter per störande apparat (i regel olika spelare, PC och plasmaskärmar).

Det bästa är väl att prova om det gör någon skillnad och sedan avgöra om det är värt att köpa nätfilter, konditionerare, trafos etc.. Det är dock sällsynt att man har ren hushållsel men det finns som bekant undantag till varje regel!

Mvh,
Marcus

Edited by - Marcus_editor on 2004/03/31 23:19:37
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/03/31 :  23:31:17  Show Profile Send Bravo a Private Message
Så sant så, som "Marcus_editor" skriver, sitter man i en statarlänga på höjden så finns det oftast allsköns störningar på nätet helt uppenbart och både filter och nätkablar gör stor nytta. Hos mig har de varit väsentliga för ljudkvaliteten, men den bästa positva förändringen var ett nytt elskåp och jordat till stereon och tvn, då försvann t.o.m. störningarna på tvbilden.
Prova som sagt innan du bestämmer dig, nyttan kan nog variera beroende på olika omständigheter.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000