HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Justering av Bias
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/30 :  10:39:50  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Nu är dom nya rören isatta.

Skall få hjälp att justera Bias och undrar om högtalarna måste vara ikopplade? Det skulle underlätta om det inte vore så.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)

ment
Member

74 Posts

Posted - 2004/03/30 :  10:45:57  Show Profile Send ment a Private Message
Usch! Vad ska du nu ta dig till med mitt ex? Själv har jag aldrig gjort sånt så jag har ingen aning. Måste man gör sånt så fort man bytt rör?

Jag har horn!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/30 :  10:48:57  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Vaddå Ditt ex???
Bytt e bytt å kommer aldrig tillbaka!

Jo, man måste justera Biasen vid varje rörbyte.
Verkar dock bara ta 5 minuter om man vet hur man skall göra.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

ment
Member

74 Posts

Posted - 2004/03/30 :  10:52:55  Show Profile Send ment a Private Message
Jag är naturligtvis orolig för hur du behandlar min gamla ögonsten bara... Vad fick du tag på för rör och vad kostade dom?

Jag har horn!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/30 :  10:58:21  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Tack vare gruppbeställningen som Bernt Jansson fixade blev totalsumman 1100:- för 4 st. Svetlana 6550C och 3 st. Billington Gold ECC82.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/30 :  15:01:48  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Har nu fått hjälp men stött på problem. Vi lyckas inte kunna ställa biasen lägre än 1,9 volt fast det skall vara mellan 1,4-1,6 enligt tillverkaren. Kan det bero på att jag stoppat i 6550C rör istället för 6550A
Någon som har något tips att ge?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2004/03/31 :  23:47:55  Show Profile Send Mnyb a Private Message
Högtalaren bör väl alltid vara inkopplad på ett rörsteg ? pga utgångstransformatorn ?

/Mikael

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000