HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 XLR->RCA medelst Supra EFF-I, koppla?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/03/31 :  12:48:17  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Hej alla glada,

Tänkte under kvällen löda ihop en kabel enl. rubriken. Har dock funderingar jag vill ventilera med detta "kunskapens forum"...

Kabel har +/- ledare med skärm. Skall jag koppla - ledare och skärm till skärmen på rca:n och sedan koppla - ledaren till stift 3 (cold) och skärmen till stift 1 (earth) på xlr:n. (+ ledaren går givetvis till stift 2 (hot)).

ELLER ska jag koppla - ledaren på rca:n till stift 3 (cold) på xlr:n, koppla skärmen till stift 1 (earth) på xlr:n och låta bli att koppla in skärmen på rca:n????

ELLER (fyll på med Era förslag...)

Hilfe bitte!

Danke schön...

Vänligen och undrande
Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/03/31 :  19:44:31  Show Profile Send perob a Private Message
Hej! Prova den förträffliga sökfunktionen , ämnet finns i några trådar, tex denna: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25345&SearchTerms=xlr,kabel
mvh
/Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000