HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Reciever inköp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cronium
Starting Member

2 Posts

Posted - 2004/03/31 :  10:46:11  Show Profile Send cronium a Private Message
Jag är helt oerfaren inom hifi och har precis bestämmt mig för att köpa ett sjysst system. Jag har redan högtalare och DVD så nu behöver jag en receiver... Jag vill helst ligga i en prisklass mellan 2500-3500:-.

Det finns två stycken som jag tycker verkar bra. Det är:
JVC RX 7032
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=608
och
Proson Rv 1800 DTS
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=10

Vad tycker ni och finns det något ännu bättre alternativ?

All hjälp är verkligen uppskattad!
/Thomas Lilja

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/31 :  11:26:00  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Yamaha RX-V440 får du för 3500:- på dom flesta ställen. Blev utsedd till Årets Hembioförstärkare år 2003 i tidningen Hemmabio.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/03/31 :  13:37:02  Show Profile Send masur a Private Message
Yamaha RX-V440 kan köpas för strax under 3000kr på nätet. Vill du köpa av en etablerad butik som erbjuder service kostar den just nu 3175kr hos bl.a. Ljudmakarn i Stockholm.

Edited by - masur on 2004/03/31 13:38:26
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/31 :  13:58:42  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det var väldigt bra priser. Förmodligen rejält prissänkta eftersom ersättaren RX-V450 kommer snart. Bara att slå till!

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2004/03/31 :  14:52:01  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
jag skulle satsa lite mer pengar och få pre-outs så man har en stärkare att bygga vidare på. Yamaha 650 som kommer verkar vara riktigt lovande med sin automatiska rumskorrigerare...

Det är lite dumsnålt tycker jag att köpa en riktigt billig receiver - det är värt att ha tålamod så man har råd med en klass bättre!!!

Info om Yamahas nya Receivrar:
http://www.yamaha.com/yec/products/RECEIVER/REC_RX-V.htm

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

cronium
Starting Member

2 Posts

Posted - 2004/03/31 :  21:05:30  Show Profile Send cronium a Private Message
Jag tittade lite på Yamahas alternativ och det verkade riktigt bra! Så bra att jag tog och beställde en RX-V540 (lite fler ingångar och lite mer kräm för 150:- mer...). Tackar!
Go to Top of Page

matsen
Member

83 Posts

Posted - 2004/03/31 :  23:54:24  Show Profile  Visit matsen's Homepage Send matsen a Private Message
Synd att 540:an inte har pre-outs bara....

____________________________
Man ska inte kasta pil i kuvös!

Lekstugan
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/05 :  23:26:41  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Sten: 440 har varit under 3000kr ganska länge nu...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000