HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 *SÅLDA*?[under säljes...]
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/03/31 :  09:56:08  Show Profile Send Zombie a Private Message
Går det inte att rensa bort sådana artiklar?
mvh
t

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2004/03/31 :  11:03:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!
Det ar varit många diskussioner om huruvida vi skall ha kvar annonserna efter att det sålts och tidigare var det en stor majoritet bland medlemmarna som ville ha kvar annonserna. Den främsta anledningen som framförts är att man då kan få ett grepp på begegnatmarknaden om man söker en speciell produkt genom att man kan kan söka på produkten och få ett hum om vilka priser som begärts tidigare.

Så, jag tycker nog fortfarande att det är en bra service och fungerande service som vi håller.

Ett sätt att se vilka annonser som är nyast är att använda "active topics" högst upp i högra hörnet. På det viset ser man bara de topiccs som rört sig sedan man senast var inne.

Vänligen,
Per

P.S Jag flyttade denna tråden från "Säljes" till HiFi för att vi skulle kunna ha denna diskussionen, hoppas det är OK?
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/03/31 :  11:11:42  Show Profile Send masur a Private Message
Håller med Pac om att det är en bra service.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/03/31 :  11:45:45  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag tycker det är bra!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/03/31 :  12:02:14  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Det är nog svårt att praktiskt genomföra det. Annonsinnehavaren kan ju editera annonsens innehåll och rubriken hur de vill. Hur ska man då hindra folk från att ta bort annonsen? Ingen kan ju se vad personen som annonsera säljer för grejor om han tar bort all text. Sedan vet man ju inte vad produkten såldes till för pris, det som står i annonsen kanske prutades ned och då är ju det pris som står i annonsen kanske oväsentligt för andra för att kolla till vilket pris produkten såldes till.... Jag bara undrar?
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2004/03/31 :  12:28:57  Show Profile Send Otto a Private Message
Merkurius;

Jag håller med dej

Edited by - Otto on 2004/03/31 12:30:25
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/31 :  12:50:35  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag gillar också att annonserna står kvar. Man vill ju se var priset hamnade
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2004/03/31 :  13:33:42  Show Profile Send dax a Private Message
Jäpp, låt annonserna vara kvar. Se dessutom till att endast modifiera trådens titel med ett TILLÄGG: SÅLD. Radera EJ ut den tidigare titeln för att istället ENDAST skriva SÅLD.


Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2004/03/31 :  13:38:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
Bra kan bli bättre

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2004/03/31 :  13:40:57  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Man kan väl arkivera alla som blivit sålda, sen får man söka i arkivet.


HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/03/31 :  15:00:33  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Jag gillar att man kan se gamla annonser. Ännu bättre vore om det fanns en särskilt "prisbarometer" i Hififorum för begnagnatmarknaden. Tror att många här skulle uppskatta en sådan funktion. Förstår dock om det blir merarbete för Pac och gänget...

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/03/31 :  22:04:01  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Det är bra att annonserna ligger kvar. Dock är det trist när innehållet i annonsen editeras bort.

Bästa lösningen är just att bara lägga till i topic *Såld*.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/01 :  09:01:09  Show Profile Send edison a Private Message
Säljaren borde själv få avgöra om texten skall vara kvar eller inte.
Generellt är det ju bra att annonser ligger kvar, givetvis.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2004/04/01 :  14:32:04  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Tack för att ni delar med Er av Era tankar. Det är alltid bra för oss att kunna ta tempen i frågor som varit uppe.

Jag tror att konsensus är att försöka ha kvar annonserna så mycket det går så att de blir sökbara när de hamnar i arkivet och att göra som vi gör idag, lägga till *Såld* i trådens överskrift när produkten är såld.

Mvh, P

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000