HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 90-talsdance
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/03/27 :  18:53:57  Show Profile Send manlix a Private Message
Rotade fram lite gamla skivor förut som jag inte lyssnat på sen jag gick på mellanstadiet. Är 19 nu. Sist jag lyssnade på dem så spelades dem i en kompaktstereo från Siba. Man blev änna lite förvånad när man spelade dem i sin 30 000:- dyrare anläggning.

"Humm, är det så här det skall låta?"

Faktiskt lite roligt att lyssna på. Efter att ha hört 1/4, 1/2 av låten så kan man sjunga med i hela sen. Nästan omöjligt att att inte sjunga med lite. Flashback är oundvikligt. Alla partyn och discon man hade när man var mindre.

Call him Mr Raider call him Mr Wrong, call him Mr Vain...

Vem känner inte igen det där? Fast det kanske bara är gamla gubbar här på forumet?

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/27 :  19:27:55  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag provade att spela lite gamla skivor för några veckor sedan och upptäckte att ljudkvalitén är riktigt kass (Culture Beat var faktiskt bland de bättre), en del låtar har nästan ingen bas(?)
när de spelas på en "riktig" anläggning...
Verkar som om de är mastrade så att de låter "bra" på just kompaktstereo från Siba.

Lyckligtvis låter en del klassiker såsom "The Prodigy Experience" helt ok.





Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/03/27 :  20:30:41  Show Profile Send manlix a Private Message
Jag tyckte faktiskt basen var rätt bra. Spela lite gamla Absolute Dance.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000