HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenhet av OPUS 3 skivspelaren??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/03/27 :  16:42:01  Show Profile Send radelius a Private Message
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Opus 3:s skivspelare och tonarm. Har en kompis som frågar mig om råd. Hur låter den? Är den ett H-e att ställa in? Vilka pickuper passar?
H/S

Staffan Rådelius

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2004/03/27 :  18:13:04  Show Profile Send MatsT a Private Message
Jag har ingen egen erfarenhet av skivspelaren men de testade den nyligen här:
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/opus3_e.html
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22002 Posts

Posted - 2004/03/28 :  04:21:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej,

är det Bo hansson's Continue-skivspelare du menar?





Den var med på senaste DIY-mässan, kolla här
Go to Top of Page

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/03/28 :  10:28:09  Show Profile Send radelius a Private Message
Den ser onekligen spännande ut, det är inte utan att man blir lite sugen. Lite skeptisk är jag till tangentialarens lagring. Den borde vara känslig som bara den, ett dammkorn i plaströret kanske räcker för att hindra puppen att gå vidare. Är jag onödigt orolig eller...?
H/S

Staffan Rådelius
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2004/03/28 :  16:57:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message
radelius: jag var på träffen i GBG och kollade in både tonarmen och resten och jag tror inte damm stoppar den tonarmen i första taget sedan är den prisvärd(?) också om man vill uppgradera.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2004/03/29 :  00:29:24  Show Profile Send Per a Private Message
Tror nog att TNT-recensionen sa allt man behöver veta. Jag tycker att det är en habil grammofon men finishen på basutförandet skulle kunna få blinda att gråta. :) Men det är ju inte finishen man lyssnar på ändå, inte sant grabbar? ;)
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2004/03/29 :  16:33:51  Show Profile Send B Peter a Private Message
Jag har en av de efterfrågade spelarna, med ny Cantus tonarm. Svaret på fråga 2 är, Ja, den är ett h-vete att ställa in. Inte själva nåltrycket utan att få fast pickupen i absolut rät vinkel mot spåren i skivan, det är det stora problemet. Den är också känslig för småhinder i skivan, åtminstone är min det. Synd, för om man sluter ögonen (den är ju inte direkt vacker, jag har första versionen) så hör man hur mycket mindre skräp det är i ljudet jämfört med många andra skivspelare, t.ex. jämfört med min Thorens 166.
Go to Top of Page

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/03/30 :  19:07:42  Show Profile Send radelius a Private Message
Hej!
Som sagt så är man som DIY:are inte så kräsen vad avser finish alla gånger. Släck lampan och lyssna, går bra vintertid här i Luleå.
Tack för svaren och era erfarenheter!

Staffan Rådelius
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000