HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Är B&W likt pärlor för NAD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Husmark
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/24 :  16:57:50  Show Profile Send Husmark a Private Message
Hej

Jag har precis köpt ett par B&W CDM 1 NT men nu måste jag även ha något som driver dem. Eftersom min budget (blir större om ett par år) endast beviljar ca 4 lakan så har jag mina begränsningar. Vad tror ni om NAD, eller är de för "anonyma". Kanske bättre att köpa en äldre förstärkare som är välrenomerad?! Eller?

Liten budget, stor uppskattning...

Liten budget, stor uppskattning.

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/03/24 :  18:06:41  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Det finns en beg Densen Beat 100 på hifimagasinet. Slå till på den.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/03/25 :  08:46:40  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag tycker inte silverline låtit särskilt bra ihop med 800-serien.
Men man ska nog inte dra alltför långtgående slutsatser av det man hört i en butik.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/03/25 :  10:06:26  Show Profile Send big-olle a Private Message
Densen Beat 100 är ett väldigt bra köp om du får den för under 4000 kr. Har en själv, kraft (inte KRELL kraft, men), musikalitet, detaljer och till viss del värme.

Ingen dålig startförstärkare och enl. mig betydligt bättre än NAD, som jag haft tidigare.

Densen har också livstids garanti på sina produkter.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/03/25 :  11:05:13  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Har inte alla fabrikat livstidsgaranti? D.v.s. garantin gäller tills apparaten går sönder och dör.

Erik Andersson som president?
Vi har ju monarki här i landet och Erik Andersson är ju redan kung!

Edited by - Björn-Ola on 2004/03/25 11:07:30
Go to Top of Page

Husmark
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/25 :  12:22:00  Show Profile Send Husmark a Private Message
Tack för tipset om Densen. Om jag däremot satsar på en mindre begagnad ska jag då titta på en NAD, Marantz, Onkyo el likn. Tror ni dessutom att kablar spelar roll för en rookie som mig?

Liten budget, stor uppskattning.
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/03/25 :  13:09:50  Show Profile Send big-olle a Private Message
Jag tror att jag förstår vad du menar Björn-Ola . Men enl. densen skickar du bara in din trasiga förstärkare, cd-spelare etc till deras fabrik i Danmark, så lagar de kostnadsfritt. Ingen tidsbegränsning, kanske livstids - våran livstid då.

NAD är inget som är dåligt och Marantz kan vara riktigt bra. Mitt intryck av de billigare Onkyo förstärkarna är inte så bra, men det var ett tag sen jag lyssnade senast, de kanske har blivit bättre?

Lycka till, kom ihåg - det är dina öron (och plånbok) som ska bestämma.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/03/25 :  18:11:34  Show Profile Send lasselite a Private Message
Kan du biampa dina högtalare? Testa med en billig surrstärkare tills ekonomin blir bättre. När den blivit det är det ju aldrig fel med en sovrumsbio Kolla in pannan som blivit en mastodottråd här på forumet, de flesta som lyssnat är possitiva.

Kablar: Supra och EKK har fått bra kritik, men oxå mycke skit av esoterikerna. Jag tror på någon av dem, och var inte rädd för att använda tonkontrollerna om du tycker det låter bättre!
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/03/25 :  18:18:28  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Björn-Ola, slopa monarkin så får han bli president. Av kungahusets utgifter kunde göras ett välljudsbidrag riktat till alla hifinördar. Bra va?

Husmark, bra hifi behöver inte kosta skjortan. Det finns en hel del trevliga förstärkare att hitta på andrahandsmarknaden för under 5k. Vill du inte ha Densen så är Rega och Creek (Creek uttalar jag mig nu om enkom på hörsägen...) två mycket intressanta fabrikat. NAD och annan mainstream skulle jag hålla mig ifrån.

Erik Andersson for president!

Edited by - Mr Ekan on 2004/03/25 18:25:09
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/03/26 :  00:33:41  Show Profile Send HanssoN a Private Message
NAD är massproducerad HiFi som därför ger väldigt mycket för pengarna... Det jag har hört av NAD & B&W har inte låtit dåligt, och med begränsad budget bör man absolut testa!
Go to Top of Page

Husmark
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/26 :  16:28:18  Show Profile Send Husmark a Private Message
Ålraijt, ni har gett mig mycket kött! Det tackar jag för även om jag är mer konfunderad än någonsin... :-) Vilken lösning det blir är skrivet i stjärnorna. Tack för all hjälp.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/26 :  22:22:59  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
320BEE+542 som cd är en killer! Måste höras! Vilket pris sen

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2004/03/26 22:23:18
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/03/26 :  22:52:40  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
320BEE+542 som cd är en killer!


Instämmer, det är en lyckad kombi. En kompis till mig köpte dessa apparater ganska nyligen och det spelar på bra tillsammans med hans B&W golvare.
Go to Top of Page

Husmark
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/30 :  13:43:15  Show Profile Send Husmark a Private Message
På Hifiklubben, troligtvis säljsnack, så påstår de att 320BEE inte riktigt gör rättvisa till B&W CDM1 utan att jag nog behöver C352´an. Jag ska ta ner högtalarna till klubben men tror du verkligen att C352 kommer att försvara sitt pris för bättre ljudkvalitét?
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/03/30 :  14:07:35  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag vet att mina CDM-nt7 lät betydligt bättre med mer effekt, speciellt i basen. Skulle tro att CDM1 har ett ganska likt element, kanske rent av samma?

Edit:
Det kan nog vara en bra idé att provlyssna först.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125

Edited by - LeoArietis on 2004/03/30 14:08:34
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/03/30 :  14:34:15  Show Profile Send luften a Private Message
Eventuellt kan det ju oxo gå att ta någon begagnad rotel. Funkar bra tillsammans med mina dm602s3 iallfall. Men, lyssning e nog det som gäller framför allt!

//air
Go to Top of Page

Rysk
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/03/30 :  19:17:02  Show Profile Send Rysk a Private Message
Jag köpte 603S3 och NAD320BEE men upptäckte efter ett besök i affär att jag hade för lite kräm till mina högtalare. B&W verkar vara ganska svårdrivna och när jag bytte till C270 blev det betydligt bättre ljud. Den mest markanta skillnaden var basen men jag fick även ett mer detaljrikt ljud.

NAD: C270, C160
Ah!: Njoe Tjoeb +AD825
Taralabs: PrisM1100i
Analysis Plus: Clear Oval
B&W: 603 S3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000