HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Högtalar tips?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/03/28 :  18:59:17  Show Profile Send tompa39 a Private Message
I wish

tompa
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/03/28 :  19:21:57  Show Profile Send lasselite a Private Message
Tycer nog att du ska överväga sub/stativlösning. Passar särskilt bra till bio. 3 st B&W LCR å pruta som f*n, funkar inte det, hota med att handla i från Kina:)

Kolla pe exempelvis NHTs dyrare skapelser som är bygda efter principen med tre identiska högtalare och två subbor.

I mitt tycke är den viktigaste högtalarn centern, särskilt om man inte kör så mycke tvåkanal
Go to Top of Page

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/03/28 :  19:59:52  Show Profile Send tompa39 a Private Message
Håller helt klart med dig om centern lasse. Sub har jag redan en hyffsad så det är ingen fara med det. Jag trivs mer med golvhögtalare och tycker det är snyggt, så jag tror inte att jag kommer att inhandla stativare såvida jag inte blir övertalad dvs.

2 Kanal kör jag givetvis också, men film och 5 kanaligt ljud är det primära för mig.

tompa

Edited by - tompa39 on 2004/03/28 20:01:14
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/03/29 :  00:19:36  Show Profile Send lasselite a Private Message
LCR högtalare är ju missfoster;) egentligen, dom e ju inte lika korta som stativare brukar vara, å dom e inte tillräckligt höga för att platsa som golvare. Fördelen är ju matchningen, som är perfekt. Å d e viktigt för mej:) Sen är lådan ändå ganska liten och ofta relativt stum utan att det kostar skjortan å femti.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000