HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/19 :  18:02:08  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag har läst lite kommentarer och vad jag förstår verkar de som provat båda FS-1 och FS-2 föredra FS-1:an. Så bara för att FS-2 är lite dyrare är det ej sagt att den är bättre för de. Det ska finnas minst två par FS-2:or i landet. Hoppas någon av dem lägger upp en åsikt av dem, den ena vet jag är bortrest för tillfället men då han är tillbaka så kommer det säkert en åsikt om denna kabel. Då också i jämförelse mot en MIT-kabel lite högre upp i prisskalan än min jämförelse. Min jämförelse FS-1 mot MIT T2 slutar tveklöst till förmån för Xindak.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

bebop
Member

226 Posts

Posted - 2004/05/21 :  23:56:00  Show Profile Send bebop a Private Message
I Kristianstad är vi ett gäng som testat lite av varje när det gäller högtalarkablar. Vi har kört grova test med både transistorsteg och rörsteg. Med Quads 989, Dynaudio Confidence C2, Carlson OA 52.3, OA 58 och OA 50. Vi har jämfört våra dittills kablar vrån Purist Audio (Elementa), Harmonic, MIT, Clou och Supra Sword.

Vi fick nämligen möjlighet att testa ett paket Siltech kablar från 50.000 till mer överkomligt 5.500. Vi har också gjort samma race med signalkablar.

Man kan förleda sig tro att vi råkat ut för en masspsykos, men faktum är att vi var förstummade. Jag är dessutom måttligt intresserade av kablar, tycker att området innehåller för mycket voodoo. Men det är svårt att lura örat. Siltech är fantastiskt rena, neutrala och "tysta" kablar. Utöver ljudet som sådant presenterar de en oerhört fin ljudbild. Ljudet via de olika kablarna är väldigt lika. Ju mer pengar Du lägger, desto större ljudbild och panorama dock.

Handlaren i Kristianstad är dessutom nöjd eftersom det har sålts 4 högtalarkablar av Siltech och 5-6 par signalkablar i veckan. Vi fastnade samtliga för Siltech New York som mest prisvärda både i signalvägen som till högtalarna.

Siltech är silver/koppar-kablar där man sprängt in guld mellan metallkristallerna för att minska distorsion och en massa annat osunt (hur det går till och om det är relevant, låter jag vara ointressant, jag litar till hörseln).

Säljs i Sverige via Tonkraft. Se även holländsa Siltechs hemsida www.siltechcables.com

"Fantasi är viktigare än kunskap" - A. Einstein
Go to Top of Page

bebop
Member

226 Posts

Posted - 2004/05/21 :  23:56:13  Show Profile Send bebop a Private Message
I Kristianstad är vi ett gäng som testat lite av varje när det gäller högtalarkablar. Vi har kört grova test med både transistorsteg och rörsteg. Med Quads 989, Dynaudio Confidence C2, Carlson OA 52.3, OA 58 och OA 50. Vi har jämfört våra dittills kablar vrån Purist Audio (Elementa), Harmonic, MIT, Clou och Supra Sword.

Vi fick nämligen möjlighet att testa ett paket Siltech kablar från 50.000 till mer överkomligt 5.500. Vi har också gjort samma race med signalkablar.

Man kan förleda sig tro att vi råkat ut för en masspsykos, men faktum är att vi var förstummade. Jag är dessutom måttligt intresserade av kablar, tycker att området innehåller för mycket voodoo. Men det är svårt att lura örat. Siltech är fantastiskt rena, neutrala och "tysta" kablar. Utöver ljudet som sådant presenterar de en oerhört fin ljudbild. Ljudet via de olika kablarna är väldigt lika. Ju mer pengar Du lägger, desto större ljudbild och panorama dock.

Handlaren i Kristianstad är dessutom nöjd eftersom det har sålts 4 högtalarkablar av Siltech och 5-6 par signalkablar i veckan. Vi fastnade samtliga för Siltech New York som mest prisvärda både i signalvägen som till högtalarna.

Siltech är silver/koppar-kablar där man sprängt in guld mellan metallkristallerna för att minska distorsion och en massa annat osunt (hur det går till och om det är relevant, låter jag vara ointressant, jag litar till hörseln).

Säljs i Sverige via Tonkraft. Se även holländsa Siltechs hemsida www.siltechcables.com

"Fantasi är viktigare än kunskap" - A. Einstein
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000