HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Ersättnings transistorer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mats.M
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/24 :  06:05:01  Show Profile Send Mats.M a Private Message
Har precis påbörjat ett litet budgetsteg för en sub.
Men ett litet problem är att det ska vara ett par effekttransistorer som jag inte hittar på elfa : GT20D201 och GT20D201 från Tochiba så jag undrar om någon vet om några ersättare eller annan återförsäljare i sverige?
En liten undran till: har det någon betydelse(för ljudet) om man använder metallfilms- eller Kolytskiktsmotstånd?

...

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:24:16  Show Profile Send UrSv a Private Message
Det är IGBTer speciellt för Audio om jag inte minns fel. Normala IGBTer skall vara öken för audio men dessa skall vara rätt OK. Flertalet stora leverantörer har (haft?) dem (Farnell etc) men CadAudio i Danmark har uppgett att de har dem. De borde nästan var utgångna nu tycker jag:

http://www.cadaudio.dk/

Annars klassikern:

http://www.schuro.de/Downloads/PDF-Preislisten/Aktiv/Transistoren_I_BR.PDF

Är det appnoten från AD eller High-Fidelitys bygge? HFs bygge led av en hel del problem om jag inte minns fel.
Go to Top of Page

Mats.M
Starting Member

6 Posts

Posted - 2004/03/25 :  01:09:56  Show Profile Send Mats.M a Private Message
Det var ett bygge som fanns i ett gammalt nummer av allt om elektronik.
Jag påbörjadde det när jag gick i gymnasiet! Men sen har det bara legat o skräpat. Och nu behövde jag något att öva etsnig på.
Har kollat på den tyska sidan och jag kan ingen tyska, så vad jag tror att det stog var att de inte taremot ordrar på under 50 euro och att frackten går på ca 5 euro?
vore bättre om det gick att ersätta komponenterna istället.

...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000