HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Blåsa-bort-skallen-system
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/26 :  16:42:42  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Neriks, var e magneten ??? stort element men pytteliten magnet inte undra på att det lät skit då.
Neodynium, dessa 2 system är bara små leksaker om man jämför med neriks system
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2004/03/26 :  20:41:34  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
DIYamps,

Om inte jag missminner mig så var magneten gjord av Alnico och då behöver de inte vara så stora för att ändå ge ett kraftigt magnetetfält De element som jag ägde en gång i tiden var enormt slitna i upphängningen och lät p.g.a detta tämligen uselt. Jag misstänker nog att elementet kan låta hyffsat om de är i god kondition ... Idag ångrar jag att jag slängde mina

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/03/27 :  19:48:12  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Jag tror han på översta bilden inte har nån fru för att han har spelat ut henne i en annan dimension!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/27 :  21:01:38  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Neriks, det finns nog att få tag i dessa element än. Men att den lilla talspolen ska orka flytta detta stora membran och luften är för mej en stor gåta.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000