Author |
Topic |
evf
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 12:38:45
|
Jag är rätt sugen på ett samköp fast det beror ju på hur det arrangeras, fraktförtjänsten och var lasten hamnar nånstans. Om det finns tillräckligt med folk kanske det kan bli flera gruppköp beroende på hur folk bor eller har möjlighet att hämta.
Sedan är jag inte riktigt säker på vad man ska inhandla, är i läget att jag ska bygga en helt ny anläggning. Men högtalarna de sålde (Aurum Cantus) var det ju lite frågetecken kring. I övrigt verkar en Shengya A10/S10 kombo alternativ Korsun KS99/Shanling CD-S100 vara vettigt för en plånbok modell mindre. Är det föresten någon som har nån information om de övriga märkena de har? Jolida, Original eller Classic. Och kablarna Xindak säljer, är det bra grejjer eller?
Hittade förövrigt även denna bland priserna: Cayin-Spark D1205.1A (test här: http://www.interceptor.dk/cayin_d1205_1_fem_gode_grunde.htm). |
|
|
konraqu
Member
211 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 12:42:06
|
En Shanling CD måste jag bara ha, den är ju så cool! Bor i Stockholm. |
|
|
250kmh
Member
80 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:03:05
|
Jag är gärna med på samköp, tänkte köpa en KORSUN V6i eller en KS99. Bor i Stockholm... |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:13:23
|
Det verkar svälla detta....kanske det vore vettigast om man gör olika grupper beroende på var man bor...??...tycker dock att regner/micke kan väl ordna det också dela upp på olika leverensadresser på olika paket...eller..??.... |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
olssmarc
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:16:26
|
Hejsan!
Jag ar ocksa intresserad av ett kop fran Cattylink. Kommer att vara I Hong Kong i sommar, sa jag funderar om jag kanske skulle kopa pa plats. Vet nagon om nagon som har gjort det tidigare?
\Marcus |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:47:30
|
Om det visar sig att stockholmsborna är överreprisenterade bland de som beställer vore det ju isåfall lämpligast att någon av dessa tar på sig det hela. Eller vad tycker ni?
När det gäller bussgods avgifter så är det inga större pengar vi snackar om. 10 kg kostar runt 120pix att skicka och ju mer man skickar, ju billigare blir det.. självklart. Ta en titt här: http://www.bussgods.se/prislista/pricelist.asp?countyid=23
Och samma princip gäller ju hos alla fraktbolag så vi bör ju allt kunna få ner fraktkostnaderna riktigt ordentligt. Hoppas att inte Ben Dover har något emot att jag snor ett av hans inlägg: :)
Hello!
I live in sweden and im very interested in your products. The only thing i need to know is what the shippingcost are. Let´s take a cd player size.. 10 kg as example, cheapest shipping, no express or something.
Regards // Martin - Sweden
------------------------------------------------------------------------------------
Deras svar ------------------------------------------------------------------------------------ DEAR SIR,
EXPRESS DELIVERY WOULD BE MORE APPROPRIATE FOR SMALL SHIPMENT SIZE. FOR YOUR REFERENCE, IT IS WISE TO ATTAIN A SHIPMENT WEIGHT OVER 20KG BUT EVERY UNIT IS LESS THAN 30KG TO GET THE BEST RATE.
REGARDING YOUR EXAMPLE, ONE UNIT OF 10KG CD PLAYER WILL COST USD105 FOR EXPRESS DOOR-TO-DOOR DELIVERY BUT 2 UNITS OF 10KG CD PLAYERS WOULD ONLY COST USD145.
PLEASE FEEL FREE TO DISCUSS WITH US FURTHER.
SINCERELY,
SNOWY LAW CATTYLINK ANALOG RESEARCH |
|
|
Henrik A
Member
155 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:51:23
|
Har för mig att de testade Classic 6.6 i HighFidelity för inte så många nummer sedan. Måste undersökas närmare...... |
"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again." |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:53:37
|
quote:
Olsmarc:
Jag ar ocksa intresserad av ett kop fran Cattylink. Kommer att vara I Hong Kong i sommar, sa jag funderar om jag kanske skulle kopa pa plats. Vet nagon om nagon som har gjort det tidigare?
quote:
jag vet att butikspriser i Hong-kong är "något" högre än från Catttylink, t.ex Shengya SV-233 kostar 3800 HK$ = 488US$ , men ingen frakt att tala om dårå... |
Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 14:56:06
|
Har skickat iväg ett mail och frågat hur mycket 100 respektive 200kg kommer kosta att skicka.
hur många % rabatt det handlar om kan inte herr snowy law svara på, det handlar om fall till fall. Men man kan väl tippa på att det bör bli mellan 5-10% ivf.
/Micke |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:01:25
|
bra jobbat Micke...du är som skapt för att administrera..... |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:08:20
|
tackar Thomas! :)
så, vad säger ni om för sista datum? När det är lagom för löning nästa månad eller redan slutet av denna kanske? Några andra förslag?
mvh
/Micke |
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:10:08
|
Bara mina monoblock väger 65kg |
Edited by - marcus_ec on 2004/03/24 15:10:47 |
|
|
250kmh
Member
80 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:14:12
|
Tycker vi kör denna löning, senast fredag!!!! Då hinner man dessutom surfa runt lite och bestämma sig! |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:19:34
|
Instämmer...Fredag blir jättebra....lika bra och köra slut på pengarna denna månaden också!
Tur det finns snabb-nudlar....e inte det också en Asiatisk uppfinning ??...kanske vi ska beställa några kilon sådana också att dela ut till alla utfattiga Cattylink-konsumenter !! |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 15:45:24
|
Jag kan vara intresserad av ett köp av en CD antingen Opera´n eller kanske den StefanB köpt om han verkar nöjd. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 16:21:56
|
Hur skulle ni göra med paketerna? Skall en hämta det, eller hur bestämde ni? Eller Sthlm skulle köra sitt race..? |
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 16:35:37
|
ett alternativ skulle ju vara att jag skickar allt som ska till stockholm till en stockholmsbo.
ett litet problem har uppstått, visa har tydligen sedan 2 veckor tillbaks satt ett köpstopp mot paypal. Någon som vet något om detta?
|
|
|
regner
Member
899 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 16:41:50
|
Mastercard har dock inget köpstopp så jag tänkte ta och omvandla mitt maistro till ett master kort, snabbt och enkelt gjort.. men, man börjar ju undra lite över anledningen till det där köpstoppet. Någon som vet om cattylink tar emot betalningar direkt med visa? |
|
|
250kmh
Member
80 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 16:51:52
|
De har en VISA-logga på hemsidan iallfall men jag vet inte om de menar att man skall utnyttja sitt VISA med hjälp av PayPal. |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 17:30:07
|
Micke/regner...den eminente administratören kommer med det ena genialiska förslaget efter det andra, låter som en förträfflig idé att skicka allt gods som ska till Stockholm till en av oss 08:or....sen blire upphämtning hemma hos den...eller vad tycker Ni andra 08:or ?? |
|
|
250kmh
Member
80 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 17:33:01
|
Som 08 tycker jag det låter helt OK. Kom dock att tänka på tullen, tror ni inte det är ganska stor chans att en laddning med 15 stärkare och CD-spelare kommer fastna lättare än ett par mindre beställningar? StefanB fastnade väl inte i tullen? |
|
|
Thomas_Ö
Member
391 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 17:38:32
|
håller med...vi får nog definitivt räkna med moms och tull...men det måste man ju...StefanB hade tur, det kan man inte räkna med, att man slipper alltså, eller vad skulle man räkna med...ehhh... |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 18:24:06
|
det man vinner på karusellerna osv...
Det blir väl en trolig vinst på frakten, och kanske t o m en extra rabatt... Tull och moms är det ju faktiskt lag på att betala, så det kan man ju inte se som en förlustaffär - det ingår i priset.
Enligt mastodonttråden om cattylink tidigare så läggs det en extra kostnad på paypalköp, på 3% eller nåt sånt tror jag. Visa/Mastercard osv, blir alltså billigare utan. Anledningen var väl nån slags säkerhetsgrej med paypal.
Jag är på iallafall, bor i gbg, men har inga problem att hämta i karlstad. Så: >Regner hör av dig när det är dags |
|
|
250kmh
Member
80 Posts |
Posted - 2004/03/24 : 19:16:19
|
Ja, tullen får man nog räkna med, i annat fall är det bonus... Är det något datum bestämt än? Börjar bli otålig.
Jag har tittat på priserna igen och funkar det att beställa av Cattylink så får jag nog omvärdera tesen att "verkar det för bra för att vara sant så är det också det"... Allt är ju sjukt billigt...
|
|
|
Topic |
|