HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 CDON dålig kundservice..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2004/03/22 :  22:14:08  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Hej jag vet inte varifrån ni köper era skivor men jag testade med att köpa från CDON (annars har jag köpt mycket från Ginza). Ja nu är det 20 dagar sedan jag beställde mina skivor men har inte sett några. Jag fick ett mail där det stog att mina skivor kommer att bli försenade men att de inte kan ge något datum då de ska komma.

Ja ska det behöva vara såhär? Jag tycker det är riktigt dåligt! sista gången jag köper av dem. Ginza har alltid skickat så jag fått mina skivar senast 3 dagar efter beställning.
mvh:
Wilderwein

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/03/22 :  22:57:35  Show Profile Send iffe a Private Message
CDON har ju inte skivor på lager som Ginza, vet man bara om det och att man kan få vänta på vissa skivor (ibland får man dem inte alls) tycker jag inte det är något problem. Har hellre CDON:s utbud isåfall då jag inte har så bråttom att få hem skivorna ändå. Det är ju priset man får betala. I snitt kanske var femte skiva är försenad i de beställningar jag har gjort. Vill man vara säker på att få hem skivan snabbt är det en annan femma.

Kan annars säga att CDON:s service har funkat bra, hade t.ex ett paket som var halvt instoppat i brevinkastet (brukar få en avi) en gång och så hade någon öppnat paketet och stulit en skiva. Skickade ett mail till CDON om hur situationen var och de svarade att om jag inte fått skivan skulle de självklart åtgärda det. Två dagar efter hade jag den hemma. Det tycker jag var bra kundservice. Har visserligen handlat för ~10k från dem, så det tycker jag väl att jag hade all rätt till också men.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/22 :  23:01:24  Show Profile Send f95toli a Private Message
Samma sak har hänt mig två gånger, båda gångerna har de slutat med att de inte kunnat leverera skivorna och jag har fått en rabattkod som "plåster på såret" vilket jag faksikt tycker är helt ok eftersom det var skivor som är svåra att få tag på.
Jag är hyggligt säker på att det helt enkelt var så att skivorna var slut hos skivbolagen och då är det ju inte mycket att göra.

Eftersom jag gillar att leta efter "udda" skivor är jag van vid leveransbekymmer, CDON är i alla fall bra i och med att de skickar ett mail.

Jag har annars bra erfarenheter av CDON, jag beställer majoriteten av mina skivor därifrån och har inte haft några problem. Finns skivorna i lager så kommer de efter bara några dagar.

En del av problemet är ju att ingen butik (möjligtvis med undantag för Amazon) kan ha ALLA skivor i lager, så en leveranstid på 3 dagar på allt är nog en utopi.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/23 :  00:30:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det står ju om inte CDON.COM har skivorna hemma eller inte. Finns de inte hemma, så dröjer det lite längre tid. Jag har varit med om samma sak med Ginsa, så där är det nog lika.
Personligen tycker jag att CDON är snabbare att leverera är Ginsa. Finns grejena hemma, kan man ha skivan dagen efter (om man har beställt på förmiddagen)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/03/23 :  10:04:20  Show Profile Send dumbo a Private Message
Jag har bara bra erfarenheter av CDON. Inte några försende leveranser hittils och deras serviceanda är det inget fel på tycker jag. En beställning jag gjorde var fodralet till en skiva sönder när jag fick paketet. Mailade dem och fick snabbt ett mail tillbaka att ett nytt fodral är på väg. Dagen därpå hade jag ett nytt fodral i brevinkastet.
En kompis till mig klantade sig och glömde beställa en skiva. Han skickade ett mail och bad dem lägga till den på ordern. Försändelsen hade redan gått iväg, så de kunde inte skicka skivan med samma order, men de skickade skivan ändå, frakfritt.

De erfarenheter jag har av ginza är åxå positiva. Oftast snabba på att leverera, men de har ju sämre utbud än CDON. Har inte behövt vara i kontakt med deras kundtjänst dock.
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2004/03/23 :  12:07:47  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
ja det var ju bra att jag verkar vara den enda som haft problem.
Fel kan ju alla göra så jag hoppas detta var ett undantag.
mvh.
kareem
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/03/23 :  19:42:39  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Har nästan bara goda erfarenheter av både CDON och Ginza, jag handlar alla mina skivor hos dem. CDON levererar oftast lite snabbare men ibland dröjer vissa skivor. Från Ginza får man i allmänhet alla skivor på en gång (förutom någon enstaka gång när något är slutsålt), men i gengäld har CDON större sortiment. Jag tycker de båda butikerna kompletterar varandra på ett bra sätt.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/03/24 :  02:34:41  Show Profile Send Bravo a Private Message
Både CDON och Skivhugget har ju på nätet ett enormt utbud som inte någon affär kan mäta sig med. Allt kan inte nås, men det mesta även om det kan tas tid emellanåt. Motsatsen vore att bara ha några få lättillgängloga skivor i sortimentet men det vore, enligt min åsikt, betydligt tråkigare.

Bravo
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2004/03/24 :  09:04:32  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Har inte antalet skivaffärer krymt och är inte utbudet i dom som finns kvar sämre?
Jag har slutat att ens bry mig gå in i den skivaffär som finns kvar i Jönköping.
Näthandeln är på väg att ta över?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2004/03/24 :  10:23:46  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Har bara bra erfarenheter av CDON. Ett tips vid beställningen är att kolla lev. tid på varje cd som beställs.

Det som kan försena en beställning är om jag väljer 5 cd med lev.tid på 2-4 eller 4-6 dagar och en enstaka där det står 20 dagars lev.tid. Då försenas oftast hela ordern rejält.
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2004/03/24 :  21:19:49  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Jo, det är ju så CDON jobbar. Att de har inte skivorna hemma. Vet man om det så är det lättare att acceptera det faktum att (i alla fall för mig)ung. var femte skiva inte finns eller är försenad. Jag har endast fått en komplett leverans därifrån en! gång. Å andra sidan tycker jag att de håller en mycket trevlig prisnivå.Vad jag inte gillar är att det bara går att kommunicera med dem via e-mail. Hade gärna velat kunna prata med någon i telefon för att reda upp saker ibland. Men man kan kanske inte få allt här i världen. Man blir alltid vänligt bemött av dem trots allt. Känns som att alla tjejerna där (jag har bara haft kontakt med tjejer)är ena riktiga godingar!

Basmuller
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/03/25 :  12:25:13  Show Profile Send JesseX a Private Message
95% av det jag beställt från CDON har kommit i rimlig tid och fungerat bra. De återstående 5 procenterna har det varit strul med. I några fall har saker helt uteblivit. Ofta verkar det handla om att olika rea-prylar säljs slut fort.
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2004/03/25 :  14:59:42  Show Profile Send forken a Private Message
Tycker det system som CDON har funkar riktigt bra. De gånger vissa skivor inte funnits i lager så har de andra skickats direkt och när de skivorna som man inte fått vid första utskicket börjar trilla in hos CDON kommer de ut till dig dagen efter. Tycker dock det CDON skickar ut för många skivor med söndriga fodral. Råkar ut för det varje gång jag beställer. Har inte varit något problem att få nya, fast e lite jobbit i längden att i alla beställningar så kommer det skabbiga fodral.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/03/31 :  19:38:25  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Har beställt några gånger från CDon.com och inte upplevt något bekymmer som man inte kan råka ut för i vanlig butik.

CDON levererar lite större beställningar i kartong och hittills har jag inte haft några transportskadade fodral.

Att någon titel ibland är slutsåld får man räkna med, speciellt för kampanjvaror eller att leveransen försenas några dagar pga svårighet att få tag i udda album. Allmänt tycker jag att cdon borde ange leveranstiden till 4-10 arbetsdagar snarare än 4-6. Kortare leveranstid verkar bara hålla om man beställer saker som du garanterat hittar i skivbacken på Åhléns.

Enda anmärkningen att man inte kan utöka ordern "on the fly" eller online innan den är expedierad som man kan hos vissa andra leverantörer.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000