HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny förgreningsdosa (filter?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/03/18 :  22:44:52  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Hejsan!
Har funderat lite på att byta min förgreningsdosa. Har en Supra nätkontakt med en Supra LoRad som går till förgreningsdosan och därifrån går 2 st Transparent nätkablar. Funderar på att ha någon förgreningskontakt med filter. Någon som har något förslag? Har hittat ett på elfa. Är det någon som har testat det? Erfarenheter/åsikter?
Mvh
Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743

Edited by - peter_gbg on 2004/03/19 01:45:05

Marcus_editor
Ej medlem längre

192 Posts

Posted - 2004/03/19 :  01:56:24  Show Profile Send Marcus_editor a Private Message
Det finns bra och dåliga lösningar - flera av förgreningslisterna hindrar trannsienter (som de är avsedda till) men introducerar nya störningar som i vissa fall har mätbart negativ effekt på en hi-fi anläggning. Jag brukar rekommendera ett separat filter, finns bra modeller om du vill bygga själv eller köpa färdigt. Filter för medicinsk utrustning brukar ha mindre dumheter för sig än de som är avsedda för allmänt bruk (datorer, monitorer etc.). Jag har labbat lite grann med olika filter och tro mig - de varierar mycket från modell till modell.

Ett tydligt exempel: http://hem.bredband.net/b113928/Surgefilter.htm

Mvh,
Marcus

Edited by - Marcus_editor on 2004/03/19 01:58:15
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000