HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalare Ca 3 000:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/17 :  16:29:35  Show Profile Send Aroon a Private Message
Hej!
Undrar vad man skall köpa för musik högtalare för runt 3kkr?
Spelar det mesta, men allra mest det som spelas på radion och techno.
Så jag vill ha mycket bas.
Kollade på Cerwin Vega på hifiklubben tycker de "lät" bra enligt texten iallafall.
Ge förslag tack.

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/03/17 :  16:35:04  Show Profile Send KennethS a Private Message
Först hej och välkommen till forumet Aron!

Åter till din fråga. Jag såg ett par begade Dali 909 golvhögtalare på hifimagasinet.com för 3.800:-. Överlägset mer musikaliska än Cerwin Vega och har rejält med tryck i botten. Dom har dubbla 10".Rejäl golvare som spelar techno med bravur!

Lycka till!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/17 :  22:51:48  Show Profile Send Aroon a Private Message
Hej!
Lite dyrt för mig student som man är.
Får se om farsan sponsrar mig :)
Tack.

/Aron
Go to Top of Page

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/17 :  22:51:49  Show Profile Send Aroon a Private Message
Hej!
Lite dyrt för mig student som man är.
Får se om farsan sponsrar mig :)
Tack.

/Aron
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/03/17 :  23:01:09  Show Profile Send Aton a Private Message
Man måste provlyssna. Försäljningstexter är nästan inte värda nåt och andras åsikter är opålitliga...allt handlar ju om personlig smak. Kanske tycker du Cerwin Vega är perfekt, svårt att säga för nån som inte känner dig.

Edited by - Aton on 2004/03/17 23:01:44
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/03/17 :  23:33:36  Show Profile Send bjarne a Private Message
Hej Aroon, hoppas du ursäktar ett långt inlägg. Nu ska jag göra det som man inte ska, nämligen rekommendera en hirrans masa olika grejer som inte alls låter så lika varandra, och ingen är Cervin Wega. Men icke desto mindre hyfsade köp för en låg kostnad.
Sitter i väntning, så jag tog mig helt enkelt friheten att kolla vad som är aktuellt på begmarknaden i din prisklass...

Jag tycker personligen dom här små golvarna är trevliga, men inte så bastunga som du verkar vilja ha. Tror dock att du lever lycklig längre med dessa än med ett par CW. Små och nätta, och helt utan imponatorfaktor. http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10977
Här är f ö KennethS länk http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10919 Du kanske kan få dom för 3 vid snabb affär. Skadar inte att fråga. Större prut har setts i tiden.
Och detta är väl som att svära i kyrkan, men kollar du på www.prisjakt.nu så hittar du många som hyllar denna som prisvärd. Tycker dock att den ska ner någon hundring eller tre till: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10902
japp, här fanns ett par billigare: http://www2.blocket.se/view/2238985.htm?l=0&c=1&city=0
Aha, kolla....tror att detta kan vara något: http://www2.blocket.se/view/2245643.htm?l=0&c=1&city=0 ser ut som dali 107 (- rätta mig någon?!) Några år på nacken, så du bör få dom med frakt för det priset. (Man ska alltid pruta)
Och slutligen dom här:http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10715 som jag tror passar dig bra också. Lyssnade på dessa för 2 år sen eller sedan och minns ljudet som just lite extra pushigt i midbasen, och det verkar ju ligga i smaken. Den sistnämnda kanske är allra bäst, om du nu inte lyckas få ner 909:orna

Du får mer på begmarknaden helt enkelt, men om du inte lyssnat så siter du ju kymigt till...Å andra sidan, lika väl som att "lyssna" på hifiklubbens text.
Se det som lite kul surf...jag håller egentligen med föregående talare

Edited by - bjarne on 2004/03/17 23:36:03
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/18 :  07:09:07  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Jag skulle hellre behålla B&W 302 än ett par CW för 3000:-, men det är klart, bastunga är inte 302'orna.

Kalle
Go to Top of Page

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/18 :  08:16:52  Show Profile Send Aroon a Private Message
Tack för det välskrivna svaret Bjarne!
Skall kolla på 909:orna och Hecos:arna

//Aron
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:26:39  Show Profile Send AKA a Private Message
Ja, kolla upp Heco. Sist jag lyssnade på dem blav jag imponerad!
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:40:40  Show Profile Send bjarne a Private Message
Kul att kunna hjälpa, men som sagt så beror allt på hur kinkig man är. Dom flesta här, inkl jag själv, skulle aldrig köpa utan att först ha lyssnat noggrant (det är ju minst halva nöjet med ett köp), men har man aldrig haft någon full size stereo så är det svårta att veta vad man uppskattar. Det är mycket lätt att förföras av hög volym och dunkande bas när man letar runt. Jag tycker dock att båda dessa som du nu, efter lite påtryckningar, blivit mer intresserad av, är mer balanserade köp än CW - skaa dock tillstå att min erfarenhet av CW i stort sett inskränker sig till lyssning i butik.
Lycka till!
Go to Top of Page

Martinez
Starting Member

39 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:54:50  Show Profile Send Martinez a Private Message
Jag lyssnade på en uppsättning Cerwin på hifiklubben för ett antal år sedan. Det var en riktigt dålig ljudupplevelse. Om jag ska sammanfatta det i ett ord blir det "skrikigt".

/Martinez
Too much coffee makes you feel good
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/18 :  17:33:49  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Varför inte satsa på ett par stativhögtalare för runt 1500:- och en subbas i samma prisklass?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Amazon
fd. arne

490 Posts

Posted - 2004/03/18 :  22:44:47  Show Profile Send Amazon a Private Message
Själv så tycker jag att de nya CV högtalarna låter helt ok. Väldigt prisvärda har de blivit också. Kostade det dubbla för bara någon månad sen. Finns i princip inget i samma prisklass som slår dem. Hi-fi klubben brukar däremot inte vara särskilt noga med uppställningen så jag skulle rekommendera att du tog och lånade hem ett par.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000