HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Bäst köp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LittleMizzY
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/15 :  19:29:37  Show Profile Send LittleMizzY a Private Message
Har nästan till 100% klurat ut hur mina nya ljudanläggning ska se ut. Gäller bara att inhandla det också.
Men som färskt hififreak är min kunskap om var rätt så dålig. Var är det billigt och bra att köpa? Säkert och bra produkter, men inte för dyrt.
Sedan undrar jag över en sak till. Fastnat för H/K. Men de känns lite dyra jämfört med andra märken om man ser till samma prisklass. Känns som att man får mer för pengarna vad gäller t. ex. Denon och NAD, eller har jag helt fel? Gör jag galet som väljer en H/K?
Tacksam för snabba svar. Vill ju ha min anläggning NU!
Mvh Fia

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/03/15 :  22:57:49  Show Profile Send AndersP a Private Message
Hej Mizzy.
Jag ser inget galet i HK. Tvärtom. Bry dig inte om de Watt-uppgifter som de andra skylter med. HK är rejäla grejer.
Visa en lista på vad vill ha och berätta var du bor så ordnar nån av oss inköpsställena åt dig.

Handlarna har typiskt bara ett par olika märken så du får säkert handla grjerna på olika ställen. Var beredd på att dom vill sälja dig hela anläggningen från just sin butik och de märken som en viss butik för är förstås alltid det bästa. Ta på öronproppar, peka med hela handen ( jag ska ha en sån, en sån osv ) och vik inte en tum så går det säkert bra.

//Anders

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/03/16 :  11:48:57  Show Profile Send orthanc a Private Message
Håller med AndersP: Inget galet att välja HK. Fast inget går ju upp emot en provlyssning av en massa märken. Man kan ju hitta nått som man tycker bättre om eller så inser man att man redan kommit fram till den rätta lösningen.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

LittleMizzY
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/16 :  15:15:27  Show Profile Send LittleMizzY a Private Message
Hey.
Jag hade tänkt mig en Harman/Kardon i mellanklassen. Inte för dyr, inte för billig.
Bör jag köpa en nyare eller satsa på äldre modeller för att få mer krydda för pengarna? De nya maskinerna är ju riktigt fina.

Till det B&W DM600-serien, de vassare högtalarna.
Övrig utrustning har jag inte funderat på än.

Tänkte först köpa högtalarna på Hifiklubben, men blir troligtvis begagnat inköp medan förstärkaren inhandlas ny. Känns bättre att köpa inspelade högtalare begagngat och satsa på fräschare förstärkare.

Fia :)
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/03/16 :  20:24:40  Show Profile Send n0p a Private Message
Vad jag har förstått så gör väl Yamaha rätt bra hemmabiorecievers, här har du en länk till aktuella bästa priser

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/receivers/browse?sort=3&saved_products=0&autofilter=on&search=yamaha&price_min=3000&price_max=5000&a_1617=&a_1618=&a_1621=&a_1619=&a_1622=&a_1623=&a_1626=&a_1628=


Exit Planet Dust
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000