HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Philips DVD-963/Cambridge DVD300 brister?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/03/15 :  11:28:59  Show Profile Send Zombie a Private Message
Hej!
Har tänkt skaffa mig en OK DVD-spelare. Har kollat på Philips 963, men en del fel oroar mig. Det verkar som spelaren inte klarar att spela långa stunder och att den börjar skippa och hoppa efter ett tag.
Är det någon som har liknande erfarenheter?
Cambridge DVD300 är också aktuell, lägger den till pauser i kontinuerliga spår och kapar av de sista 2-3 sek av det sista spåret?

mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2004/03/15 11:29:42

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/03/15 :  15:10:03  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
963an är väl ok men som jag sagt innan är kvaliten skiftande...

Om den börjar skippa och hoppa är det nog nått fel på lasern skulle jag tro, min gjorde inte så.

Min frös dock bilden ibland men det vara endast om man spolade mkt och så.

Jag kan säga på rak arm att Philipsen är klart bättre på allt. Ljuddelen är rent av fantastisk, spelar bättre än tex NAD 541i.. (hade denna precis innan)

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

lazyboy
Member

120 Posts

Posted - 2004/03/15 :  17:01:23  Show Profile Send lazyboy a Private Message
Jag äger en DVD300, och kan säga att mitt ex har en del hyss för sig. Jag har inte hört om den lägger till pauser, men det jag har märkt är att den är ganska så känslig mot repiga skivor. Den lever också om ganska mycket om skivan du spelar är lite skev. Annars är den helt tyst. Man kan säga att min spelare uppvisar de brister DVD-spelare generellt gjorde för ett par år sen. 963:an har jag inte hört, men om den är av nyare konstruktion skulle jag rekommendera den hellre tror jag.

lazyboy
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/03/15 :  17:05:17  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Jag har en Philips DVD963SA och den beter sig inte på något konstigt sätt vid uppspelning - ev. kan spelaren (mekaniskmen) ticka, som jag ibland finner lite irriterande, men det är mycket spelare för lite pengar.
Go to Top of Page

grushog
Starting Member

39 Posts

Posted - 2004/03/15 :  18:48:03  Show Profile Send grushog a Private Message
Har en DVD300.
Jag hade problemet med ett par sekunders paus mellan spåren. Detta löstes med en firmwareuppdatering. Tyvärr har jag kvar problemet med att 2-3 sekunder av sista spåret kapas.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2004/03/15 :  19:13:42  Show Profile Send Zombie a Private Message
OK, tack killar...synd att Philipsen inte har DVD-A också...
Var får man tag i den billigast? Tyskland? Holland?
Mvh
t

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/03/15 :  20:27:12  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Tyskland eller Holland låter vettigt, i Sverige finns den inte längre att få tag på, vad jag vet.

Jag läste på ett annat forum där en person köpte 963'an för ca 2.800 SEK från någon Tysk Internetbutik - kan vara värt att botanisera dem tyska sajterna...
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2004/03/15 :  20:38:04  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Jag har en 963:A och den är inte alls kinkig med skivorna. Den spelar allt jag matar den med(dvd-r, mp3:or, hyr-dvd:s Har också ett litet tickande ibland men det är inte så högt att det stör.
Som nämnts tidigare har den slutat tillverkas och är nog knepig att få tag på, även utanför Sverige. Jag hittade också den för 288:-(299Euros) men frakten skulle vara så dyr att den skulle gå på 3300:- i Sverige. Jag fick tag i en ny spelare(sista ex.) för 3600:- i Sverige så jag slog till på den.

Mvh


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000