Author |
Topic |
|
iffe
Member
352 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 11:21:34
|
Har funderat på ett par KlonAc tidigare, men efter att ha provlyssnat patrikf:s högtalare med mitt slutsteg undrar jag om jag inte skulle ha något större. Någon som har några bra tips? Min "kravspecifikation" är enligt följande:
# Enkel låda som kan bli tillsågad på brädgården. Fräsningen får vara avancerad däremot.
# Rimlig elementkostnad, ~10 000 eller så.
# Gärna dokumenterat rak (inom rimliga gränser) frekvenskurva, eller lätt att åstadkomma en sådan. |
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 15:16:16
|
Törs man tipsa om Acoustic Focal C800! Finns på bl.a. HIFI Kit, 5395:- st. utan låda. Enligt min mening välljudande men kräver lång inspelning. Bra ingående element från Focal/JM-Lab och ett filter som är lätt att modifiera i efterhand om man vill göra en personlig "smakanpassning" av klangen. Tips. Montera filtret i en egen låda utanför högtalarkabinettet så det blir lätt att komma åt om man vill göra några ändringar. |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
fselin
Starting Member
33 Posts |
|
patrikf
Avstängd på egen begäran
630 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 17:16:10
|
Iffe. Jag hjälper dig gärna om du vill göra en tyst låda, dvs om du bara vill att elementen och ev. port ska låta! |
|
|
iffe
Member
352 Posts |
|
|
Topic |
|