Author |
Topic |
|
Tifosi
Member
425 Posts |
Posted - 2004/03/14 : 22:22:32
|
Hejsan Jag har en gammal Pioneer DVD-spelare, en DV-535, som jag skulle vilja förbättra lite. Det kanske inte är speciellt Hifi men DIY är det iaf. Problemet är att den låter nått förskräckligt när man tittar på film. Den surrar, tickar, rasslar och håller på. Så pass högt att det är mycket störande. Är det nån som har några tips på hur jag skulle kunna dämpa innanmätet för att få någorlunda tyst på den?
/Ola
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 09:12:16
|
Asfaltsmatta/Smältfolie på alla STORA tomma plåtdetaljer ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Tifosi
Member
425 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 15:22:33
|
Vart kan man köpa billigt sånt då? Det verkar som om det är lasern och motorn som kvittar. Så ljudet går väl inte att göra så mycket åt utan bara försöka dämpa det så gott det går. |
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 15:24:19
|
Byt den! (OBS! Skämt)
I en del spelare kan man byta ut själva dvd-släden mot en motsvarande som är avsedd för inbyggnad i dator. Vet ej om det går i denna, lyft på locket och kolla. |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
Hjelm
Member
553 Posts |
Posted - 2004/03/15 : 18:14:25
|
Det finns billiga dämpplattor på Biltema.
Motorkvitter kanske går att dämpa genom att klistra på dämpplattor på motorn. Klistra inte igän lyfthålen bara!
Har samma problem med en pioneer CD spelare skall ge mig på den snart, blir galen av kvittret.
Annars försök få luckan tät när släden åker in det borde hjälpa! |
Hjelm |
|
|
|
Topic |
|