HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med kablar!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DonMega
Member

184 Posts

Posted - 2004/03/15 :  07:30:46  Show Profile Send DonMega a Private Message
Hej alla vänliga hifisjälar!

Hur ska jag lyckas med att skillja på strömkablarna och signal/högtalarkablarna? alltså så de inte stör varandra? Jag tycker att alla kablar ligger väldigt tätt på golvet och bak på racket.

Visa gärna med bilder hur ni har gjort.

Tack på förhand DonMega

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/03/15 :  08:05:08  Show Profile Send CC a Private Message
Aldrig lätt de där Men de e lättare med skärmade nät o signalkablar

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/03/15 :  09:14:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har dragit alla strömkablar till vänster och signal till höger. Nu har inte jag så många så det funkar hos mig.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

The Idiot
Starting Member

13 Posts

Posted - 2004/03/16 :  22:03:20  Show Profile Send The Idiot a Private Message
Ett sätt är att ha så korta signalkablar som möjligt, då blir det mindre kablar i härvan bakom... Det har jag gjort och jag har 9 signalkablar, 6 högtalarkablar och 11 nätkablar...

En annan variant är att dra nätkablarna i rörisolering av skumplast, då får man i alla fall ett minsta avstånd på ca 2 cm mellan kablarna. Sätter du isolering på båda kablarna så blir avståndet dubbelt så stort och inverkan en fjärdedel.

Go to Top of Page

marcuscables
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/03/16 :  23:03:50  Show Profile  Visit marcuscables's Homepage Send marcuscables a Private Message
Skärmade nätkablar läcker i princip ingenting och har väldigt låg antennverkan - satsa på det så gör det inte så mycket om de hamnar nära signalkablarna.

Mvh,
Marcus

Welcome to www.marcuscables.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000