HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tivoli Audio - hörlursutgång
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2004/03/14 :  23:00:54  Show Profile Send Terminator a Private Message
Hej!

Någon som testat hörlursutgången på sin Model One; låter den bra och klarar den av lite mer tungdrivna hörlurar (t ex Beyerdynamic DT-770)?

/Hans

Edited by - Zalve on 2004/11/26 23:27:09

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/15 :  06:33:29  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Som allra snabbast har jag testat hörlursutgången på Model CD med ett par Sennheiser HD580, dvs ganska tungdrivet. Jag gjorde inget långtest men det var förvånandsvärt bra. jag hade förväntat mig mindre. Jag kan bara gissa att utgångarna är likartade på Model One och Model CD.

Kalle
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2004/03/15 :  09:56:28  Show Profile Send Munge a Private Message
karlstorck: Har du någon allmän kommentar på Model CD? Bra CD, eller bara en OK design-match om man råkar ha Model Two?
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/15 :  13:09:42  Show Profile Send karlstorck a Private Message
Jag jämförde tre cd-spelare för att ha som hörlursburk på jobbet: Marantz cd5000, Onkyo DX-7333 och Kloss Model CD (samtliga mellan 2500:- och 3000:-). Alla spelare utvärderades med inbyggda hörlursförstärkaren, vilket innebär att jag har svårt att uttala mig om skillnader mellan maskinernas lågnivåutgångar. Jag antog att Klossen skulle vara en outsider, så jag spenderade mest tid mellan Marantzen och Onkyon. Marantzen klar segrare. Klossen sedan var faktiskt strået vassare än Onkyon, men inte riktigt lika livlig som Marantzen, men den kom nära. En positiv överraskning som sagt var. Väl värd sina 3000:- vad gäller utsignal till Sennheiser HD580.

Krav på spelaren var att den skulle ha en hörlursutgång, så många spelare föll bort. Det finns säkert bättre spelare för 3000:- om man släpper det kravet.

Design? Segern till Model CD förstås!

Edited by - karlstorck on 2004/03/15 13:11:39
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2004/03/15 :  13:11:06  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Model One vill helst inte ha för tröga hörlurar... Prova först!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/03/15 :  14:39:32  Show Profile Send Roq a Private Message
Model One spelar bara i mono på hörlursutgången.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000