HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Budget = relativt stor!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:14:17  Show Profile Send masur a Private Message
quote:
en beg Proceed för 15000

Problemet med Proceed är bristen på support i Europa. Därmed är det i praktiken nästan omöjligt att uppgradera.
Proceed AVP-2 är då ett bättre val, för den kan redan det mesta. Best Sound begär 59.900kr för ett demoex. Det är en hel del pengar för ett märke som är nedlagt. För den som bor i USA är säkert situationen bättre och då kanske en Proceed AVP är möjlig att uppgradera utan att behöva betala astronomiska siffror.
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:45:26  Show Profile Send christopher a Private Message
ok for Proceed, men Mclaren går att uppgradera, man kan ju till och med uppgradera till 192,med balanserad utgångar och rumskorektion om man skulle vilja...och bortse från kostnaderna

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2004/03/18 :  10:45:58  Show Profile Send dekengren a Private Message
Rätta mig om jag har fel men det är väl bara TAG McLaren AV32R *DP* - dvs "Dual Processor" som har TMREQ (och bättre DACar etc) - den som säljs på BestSound är väl en "bas"-Tag som kostar nästan mer att uppgradera än att köpa en fullmatat på en gång?
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/03/18 :  11:40:22  Show Profile Send christopher a Private Message
Det är en bas som bestsound har, men en ny bas kostar runt 35000 om jag inte har fel. så det kan ju vara värt till och med om man skall läga till litte pengar för att få unpgrade. Man behöver ju inte göra det med en gång...man kan ju vänta tills man har lust eller pengar...

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/03/18 :  12:20:21  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Har någon jämfört McLaren med Meridian G68. Jag blev positivt överraskad av ljudet både på CD och DVD-A, med vad Meridian kombinationen, G68-G98 kunde prestera på mässan i Köpehamn.



Men demon utfördes med deras "största" DSP högtalare, så det hamnar i och för sig i en anna prisklass. Men det visade att kombinationen G68-G98 har en stor potential.

G 68 kostar 60 500:-
G 98 kostar runt 45 000:-
eller om du väntar med G98:an (du hadde ju redan DVD och CD spelare) och investerar i Meridians DSP högtalare i stället så slipper du utgiften på slutsteg.

Jag kommer att köpa en G 68 men sattsar på deras "rena" CD spelare G08 och kommer att fortsätta använda min HTPC som signalkälla till DVD. Jag har redan deras DSP 5000 högtalare men kommer nog att uppgradera dessa till DSP 5500, men i första omgången så investerar jag i deras DSP 33 för surroundljudet och försöka få tag på en 5000 till som center.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2004/03/18 12:22:27
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2004/03/18 :  12:54:31  Show Profile Send Margaux a Private Message
Jag har faktiskt inte jämfört TAG McLaren AV32R DP med någonting sida vid sida. Jag uppgraderade min gamla från 1999 för knappt ett halvår sedan.

Jag tror att det är ganska jämt mellan Meridians och TAGs senaste processorer. Lite funktioner skiljer. Meridian har DVD-Audio men det kräver att man köper deras dyra DVD. TAG har en bypass (för DVD-Audio/SACD analogt) idag men går att uppgradera till HDMI 2.0 (DVD-Audio Digitalt) i år. Det gränsnittet är standard till skillnad från Meridians egna. Då kan man köpa en 10 000 kr DVD spelare och få lika bra DVD-Audio ljud (tack vare HDMI).

Frågan är hur bra CD-spelare Nokke har idag. Slår den en ny processor med de senaste DAC:arna som matas med utgången från en bra DVD-spelare?

Både Meridian och TAG har parametrisk equaliser vilket måste vara ett måste i denna prisklass idag.

Summa summarum skulle jag nog trivas alldeles utmärkt med en Meridian processor/DVD spelare. Frågan är om det skulle bli bättre än DVD32R/AV32R DP kombination. Priset är väl ungefär detsamma.

Jag har dock lyssnat på Meridians senaste med deras stora DSP golvhögtalare. Gillar man det ljudet så är det bra. Det är dock inte mitt ljudideal. Jag vill ha mer fokus på detaljer och kontroll. Det finns väl inget rätt eller fel här. Det är man själv som skall gilla sitt ljud.

Det skulle verkligen vara intressant att höra Ino:s Pi60s i en 7.1 setup. Om de är så bra som en del säger så kan det ju vara ett intressant alternativ. Jag har faktiskt inte hört någon säga att de är dåliga.

EDIT: INO Modell

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.

Edited by - Margaux on 2004/03/18 13:12:36
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2004/03/18 :  23:52:34  Show Profile Send aaight a Private Message
front: martinlogan ascenti 57000:-
center: martinlogan theater 35000:-
bak: martinlogan clarity 30000:-
dessa har jag lyssnat på och det lät bra.
ca 80000:- kvar att lägga på matchande elektronik
lycka till!

Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2004/03/18 :  23:57:15  Show Profile Send aaight a Private Message
en ren meridian bio verkar inte dåligt
Go to Top of Page

Nokke
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/10/07 :  12:59:19  Show Profile Send Nokke a Private Message
Hej igen!
Ni kanske undrar vad det bidde? Ok, här kommer det:

Frontar: Kef Reference 205
Bak: Kef Reference 201
Center: Kef Reference 202C
Subba: Velodyne DD18
Processor: Rotel DSP-1098
Slutsteg: Rotel RMB-1095 + Rotel RB-991
Projektor: Sanyo PLV-Z2
DVD: Pioneer DV-868-AVi
Tuner: Rotel RT-1080

Och det låter? Helt ok.....

MVH

Reijo
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/10/07 :  13:58:21  Show Profile Send 10 a Private Message
Ah, det är klart att vi har! Jag hade ärligt talat glömt bort den här tråden, men det verkar ju vara ett mycket trevligt system du har plockat ihop! Grattis!
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/10/07 :  22:20:58  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Kickat på http://www.sontec.se ?
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000