HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Eltax 500(s) nåt att ha?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/13 :  12:03:49  Show Profile Send Aroon a Private Message
Hej!
Skall köpa nya högtalare.
Har ett par B&W DM302 hemma nu som är ganska små och inte riktigt ger mig den bas jag vill ha men annars är jag supernöjd med dessa då de spelar mycket klart och fint.
Så nu undrar jag om Eltax 500 är bra som de säljer på www.brl.se de kostar 1998:-
Och undrar om jag kommer få sämre ljud än innan då B&W trots allt är märkeshögtalare.

B&W:arna är föresten till salu Maila för mer info


/Andreas

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/03/13 :  12:14:21  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Skulle inte rekommendera dig till det bytet, köp hellre till en sub isf om du tycker basen saknas. Tror du tappar väldigt mycket i allt det övriga förutom "mängden" bas om du byter till El-taxen ().

Edited by - Mullansson on 2004/03/13 12:30:26
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/03/13 :  12:17:28  Show Profile Send n0p a Private Message
Du har inte funderat över att lägga till en subwoofer? Hifiklubben har en hel alternativ http://hifiklubben.se/iz.asp?id=3|p|174|174||plistp

Tror du kan hitta bättre högtalare för de pengarna än Eltax 500

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/03/13 :  12:24:38  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Aroon: Behåll dina B&W DM302. De låter jättebra med tanke på pris och storlek (lite åt det analytiska hållet, för min smak), och de blev utsedd till årets högtalare i Europa för några år sedan.
Kompletera med en subwoofer om du vill ha bättre återgivning av den lägre basen.

Jag tror du kommer att sakna dina B&W efter ett tag om du bytar till Eltax 500.

Men om det är ett par högtalare för att spela disco musik på, så kanske Eltax 500 passar.

Citat från deras beskrivning.
quote:
Eltax stora millennium 500 passar perfekt till det första discosystemet hemma, då de klarar av att stå och pumpa discomusik hela dagarna.


Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Aroon
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/03/13 :  16:14:02  Show Profile Send Aroon a Private Message
Hej tack för svaren!
Var lite som jag trodde att märkeshögtalare är bättre än "no name"
Har ju så jag kan koppla in 2extra högtalare en sub kan väl kopplas in i samma ingång?
Vad skall man köpa i MAX 2kkr klassen då??
Och vart skall subben placeras?
har ett ganska litet rum.


//Andreas
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/03/13 :  16:32:57  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Någonting ur Audio Pros sortiment, de tillverkar prisvärda subhögtalare. Men förvänta dig inget Disco tryck i basen. Mera att du får ett komplement i de nedre registren. Många som kopplar in sin första sub ställer för hög nivå, och får därmed en för framträdande bas (jobbigt i längden). Subben skall inte "höras" utan bara upplevas att den är inkopplad.

Ställ subhögtalaren där du normalt sitter och lyssnar, gå runt i rummet och lyssna,där du tycker basen låter bäst, där placerar du subhögtalaren.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000