Sitter på 2 st 740-basar. Visst är de söta !? Tack än en gång Roger för de timmar du lagt ner på detta !!
Har nu byggt en 23 liters lådda avstämd till ca 28 Hz och hoppas på ungefär samma F-3dB. Återkommer när jag byggt och mätt och lyssnat mer. Ni andra som köpt dessa : Vad har ni gjort eller tänkt göra ? Vad ska ni driva dem med? /Jonas
Jag har införskaffat med tre stycken sådana basar. Två av dom kommer att hammna i bilen i en basreflex låda på runt 40 liter. Och den tredej kommer i en sluten låda på ca 11-12 liter med lite elektronik som trollar med kurvan =)
gustav. Denna låda, är den sluten, portad eller av någon annan esoterisk konstruktion. Sitter och funderar på en portad 8, men winisd vill inte riktigt vara med på porten.
haffe: den är portad såklart ! Använder en rektangulär port ca 3x10cm med rejäla "trattar" i ändarna. Längd ca 50cm och porten har en 90-gradersböj för att få plats i lådan. Om du sett en gammal Audio Pro låda i genomskärning så förstår du hur jag menar. Inte samma men lik. fhe är uppmätt till 28Hz. Denna låda är för ett element.