HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 TV-serien "Walk on by" : Vem sjunger temat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/12 :  00:47:49  Show Profile Send f95toli a Private Message
Den eminenta TV-serien "Walk on by" (som jag hoppas alla såg) som gick för en tid sedan hade naturligtvis sången som tema, men vem sjöng? Efter vad jag kommer ihåg var det inte Warwicks orginal utan någon annan version, vilken?

Det finns en nästan oändlig mängd versioner så att leta m.h.a Allmusic.com eller liknande skulle ta ett tag.

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2004/03/12 :  16:14:35  Show Profile Send sisko a Private Message
Jag såg inte serien men jag vill minas att jag hört isaac hayes version på tv nån gång. Finns på hans singelhitssamling.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/12 :  17:35:14  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tror inte det, det var en kvinnlig sångerska och Hayes sjunger väl själv?
Jag har fått för mig att det var en i övrigt ganska okänd sångerska som fick en hit med "Walk on By", möjligen ganska snart efter att Warwick släppt sin version (som väl var en b-sida).
Go to Top of Page

pegul
Member

237 Posts

Posted - 2004/03/14 :  12:15:20  Show Profile Send pegul a Private Message

Dionne Warwick!

Här kan du provlyssna.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000032WJ/103-2177227-6083044?v=glance

Mvh
/pegul

Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/14 :  12:21:40  Show Profile Send f95toli a Private Message
Nej, som jag skrev ovan så tror jag inte det är Warwicks version som användes (i alla fall inte orginalversionen, hon har iofs säkert spelat in den fler gånger). "Walk on By" har ju spelats in av väldigt många artister.
BBC har för övrigt en hemsida om låten där finns orginalet+ett antal covers (Beach Boys, Stranglers, Isac Hayes, och Gabrielle om jag inte minns fel).
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2004/03/17 :  10:15:23  Show Profile Send poppen a Private Message
Kom inte ihåg vem som sjöng versionen. Det var inte Dione Warwick utan en specialversion för TV serien.
Ring Sveriges radio de kan hjälpa dig.
Lycka till
Poppen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000