HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hjälp med subelement
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thingeling
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/03/11 :  15:48:54  Show Profile Send Thingeling a Private Message
hepp...

har min något kluriga lgh inhandlat satteliter som skruvats upp i tv möbeln. till detta har jag en baslåda med en 12" som drivs av ett externt steg. nu e de så att jag kan bara ha lådan bakom soffan för att den inte ska stå mitt i rummet å då upplever jag att ja kan höra/känna att den står bakom. har provat att dela vid olika hz å så men tycker inte att det funkar 100 endå. så här om kvällen dick ja en ide om att jag skulle bygga 2 små lådor å stoppa längs ner i varsit skåp som står brevid tvn.

problemet är nu detta.

-yttermåtten på lådorna är max 30*30*35 cm vilket med 22mm mdf ger ynka 20 liters volym.
-vad skulle man kunna tänka sej att ha för element till detta inte så dyra gärna.
-sluten eller portad låda?
-ett bra lådberäknings program? har backe probox men om jag inte har fel så är det gjort för bilbasar men de kanske e samma??

tacksam för svar..

//Martin

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2004/03/11 :  18:09:03  Show Profile Send jonsson a Private Message
XLS 10" med slav(något litet men går säkert, dock dyrt: typ 3000 inklusive material till lådan ungefär)

TangBand 8" bör gå fint i 20Liter.. Går nog med mindre ochså men då får du definitivt kompensera upp basen(Linkwitz-transform eller eq, detta kräver dock effekt men i gengäld är inte TB8:an så krävande "original" sas. bör nog kompenseras en del även i 20liters låda...

My TWO cents

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000