har min något kluriga lgh inhandlat satteliter som skruvats upp i tv möbeln. till detta har jag en baslåda med en 12" som drivs av ett externt steg. nu e de så att jag kan bara ha lådan bakom soffan för att den inte ska stå mitt i rummet å då upplever jag att ja kan höra/känna att den står bakom. har provat att dela vid olika hz å så men tycker inte att det funkar 100 endå. så här om kvällen dick ja en ide om att jag skulle bygga 2 små lådor å stoppa längs ner i varsit skåp som står brevid tvn.
problemet är nu detta.
-yttermåtten på lådorna är max 30*30*35 cm vilket med 22mm mdf ger ynka 20 liters volym. -vad skulle man kunna tänka sej att ha för element till detta inte så dyra gärna. -sluten eller portad låda? -ett bra lådberäknings program? har backe probox men om jag inte har fel så är det gjort för bilbasar men de kanske e samma??
XLS 10" med slav(något litet men går säkert, dock dyrt: typ 3000 inklusive material till lådan ungefär)
TangBand 8" bör gå fint i 20Liter.. Går nog med mindre ochså men då får du definitivt kompensera upp basen(Linkwitz-transform eller eq, detta kräver dock effekt men i gengäld är inte TB8:an så krävande "original" sas. bör nog kompenseras en del även i 20liters låda...