HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bi-Amping? Vad kopplas till vad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2004/03/11 :  00:28:24  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Köpte precis ett CambridgeAudio slutsteg P500 till min integrerade förstärkare CambridgeAudio A500.
Driver ett par Bi-Wirade AudioVector stativhögtalare.
Vad anses vara den mest lämpliga kopplingen?
Låta ena stärkaren bara köra basarna? Eller låta varje stärk ta hand om ett bas och ett diskantelement?
Ska jag lägga lika mycket pengar på kabel mellan stegen som mellan CD och försteg(integrerad förstärkare)?

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2004/03/11 :  02:10:41  Show Profile Send Twilighter a Private Message
en tar hand om diskant en annan bas


Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:31:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sök på biamping så hittar du mängder. Såna trådar kommer hela tiden.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/03/11 :  10:32:40  Show Profile Send MartinH a Private Message
För att få ett så lika ljud som möjligt så skulle jag köra med en likadan kabel mellan den integrerade och slusteget..
Go to Top of Page

uncle buck
Member

105 Posts

Posted - 2004/03/12 :  01:30:34  Show Profile  Visit uncle buck's Homepage Send uncle buck a Private Message
Tack för hjälpen!
Tyckte spontant redan från början att basen låter kvickare och spänstigare nu! Lite mer elektrisk på når sätt. Kan bero på att jag också köpte ett par mattor till, till lyssningsrummet...
Ska genomföra mer objektivt A/B test när jag spelat in steget.
Den kabel jag har nu vill dom ha 2200:- för på ljudmakarn... lite mkt för min plånbok.
Jag gillar dock kontakterna, eichmann tech express 6, heter kabeln.

http://www.ljudmakarn.se/downloads/IC_Hifidel03.pdf

När man köper allt så kan man ju deala till sig sånt billigt men nu vill dom ha drygt 2 papp!! Kan jag hitta den eller likvärdig billigare någon annanstans?

Edited by - uncle buck on 2004/03/12 13:23:20
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2004/03/12 :  17:22:16  Show Profile Send JM a Private Message
Eller så använder du olika kablar till bas och diskant ! Då kan du ju justera ljudet ännu mer.. Kanske en bra diskantkabel, och en bra baskabel ! Då menar jag både mellan försteg och slutstegen, och även mellan slutstegen och högtalarna ! Kan vara kul all "labba" lite !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000